IZPIT – Manager turističnih destinacij

PRIJAVA

Kompetence:

  • spremlja in celostno presoja razmere na trgu ter zna predvideti bodoče potrebe in pričakovanja turista
  • razvija poslovno sodelovanje med različnimi subjekti/deležniki destinacije
  • naredi načrt organizacije tržno-prodajne mreže
  • načrtuje in izvaja trženjske aktivnosti, definirati cilje trženjskega načrta in pripravi načrt izvedbe
  • izvaja destinacijski operativni management,
  • analizira in spremlja uspešnost destinacije

Pogoji za pristop k certificiranju

Najmanj 4 letna srednja splošna ali srednja strokovna izobrazba.

Vsak kandidat mora izdelati projektno delo, ki  predvideva realizacijo operativnega projekta povezovanja ponudnikov, distribucijskih kanalov ter uvajanja novosti v turistično ponudbo, ki vključuje predstavitev, utemeljitev in zagovor.

POTEK IZPITA

Izpit poteka kot zagovor projektnega dela, ki vključuje:

  • predstavitev z vsemi potrebnimi elementi (namen, cilji, opredelitev tržne niše podkrepljene z rezultati povezovanja ponudnikov, distribucijskih kanalov ter uvajanja novosti v turistično ponudbo ter akcijski načrt uvedbe in spremljanja rezultatov.
  • teoretična vprašanja in vprašanja, ki se nanašajo na projektno nalogo.

Kandidat je uspešen, če pri vsakem področju doseže vsaj 60% uspešnost.

VELJAVNOST CERTIFIKATA

Certifikati so veljavni 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat potrdilo obnovi z udeležbo na osvežitvenem usposabljanju oz. s potrdili o udeležbi na drugih izobraževanjih in usposabljanjih, relevantnih za to kvalifikacijo, ki mu sledi preverjanje na osnovi potrjevanja.

IZPITNE NALOGE

Kompetence Znanja in spretnosti Izpitne naloge
Spremlja in celostno presoja razmere na trgu ter zna predvideti bodoče potrebe in pričakovanja turista –  pozna organiziranost mednarodnega in slovenskega turizma

–  razume pojme tržno informacijskega sistema

–  zna zbirati podatke o potrebah in pričakovanjih  turistov

–  zna primerjati ponudbo več ponudnikov

–  zna izdelati in pojasniti analizo prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti (SWOT analizo)

–  opiše organiziranost mednarodnega in slovenskega turizma

–  našteje poslovne funkcije podjetja, pojasni njihovo povezanost in namen

–  predstavi svoj pogled na marketinški in prodajni oddelek

–  opiše katere primarne in sekundarne podatke je pomembno spremljati s strani organizacije

–  našteje  relevantne sekundarne vire

–  pojasni kako do ustreznih primarnih podatkov

–  natančno razloži prednosti, slabosti ter priložnosti in nevarnosti ter predlaga izboljšave

Razvija in izvaja poslovno sodelovanje med različnimi subjekti/deležniki destinacije –  načrtuje poslovno sodelovanje in koordinira delo z drugimi ponudniki, zastopniki javnega in zasebnega sektorja

–  spodbuja inovativno in kreativno oblikovanje ITP-jev

–  nenehno prepoznava medsebojne poslovne interese in išče možnosti mreženja

–  povezuje posamezne ponudnike destinacije z namenom oblikovanja integralnih in tematskih turističnih storitev in partnerskih trženjskih aktivnosti

–  organizira tematske sestanke oziroma okrogle mize za strokovno javnost

–  redno obiskuje ali drugače kontaktira posamezne ponudnike destinacije in zbira njihove predloge

–  organizira srečanja (okrogle mize) za lokalne prebivalce

–  zna vzpostaviti profesionalni odnos do ponudnikov ter zastopnikov javnega in zasebnega sektorja

–  zna organizirati in izpeljati sestanke ali okrogle mize

–  zna prepoznati in povezati potencialne interese ponudnikov na destinaciji

–  pozna okolje v katerem deluje

–  predstavi  poslovno sodelovanje med različnimi subjekti/deležniki destinacije:

–  navede potencialne ponudnike, zastopnike javnega in zasebnega sektorja

–  razloži pomen mreženja

–  pojasni možne načine inovativnega in kreativnega oblikovanja ter povezovanja ITP-jev

–  na konkretnem primeru simulira organizacijo tematskega sestanka za strokovno javnost ali srečanja z lokalnimi prebivalci ter pojasni na kaj mora biti posebej pozoren

–  predstavi katere bi lahko bile najpogostejše ovire pri oblikovanju in delovanju destinacij in kako jih presegati

–  našteje možne kanale povezovanja s posameznimi ponudniki destinacije

Naredi načrt organizacije tržno-prodajne mreže –  definiranje marketinških priložnosti doma in v tujini

–  tržni potencial, načrt trženja

–  trženjske strategije

–  formiranje cen storitev

–  potrebna sredstva in finančne projekcije

–  predlaga inovativne možnosti trženjskih aktivnosti

–  pozna načine uvajanja in promocije blagovne znamke

–  zna pripraviti razvojno strategijo destinacije

–  pozna distribucijske kanale

–  zna oceniti ekonomski učinek posameznih trženjskih aktivnosti

–  okvirno predstavi cilje in strukturo podjetja

–  predstavi sodelovanje pri razvoju in uvajanju trženjskih aktivnosti:

–  na konkretnem primeru pojasni pomen ustreznega predstavljanja destinacije in predstavi možne ukrepe za učinkovitejše trženje in večjo prepoznavnost

–  predstavi načrt organizacije tržno-prodajne mreže

–  navede možne načine spremljanja prepoznavnosti destinacije na domačem in na tujih trgih

–  navede možne načine spremljanja ekonomske uspešnosti posameznih trženjskih aktivnosti

–  navede možne načine spremljanja  mnenja lokalnega prebivalstva o stanju, razvoju in vplivu turizma v destinaciji in pojasni pomen tega

–  razloži pomen spremljanja razvoj in trende na področju uvajanja sodobnih tehnologij v distribucijske kanale

–  pojasni pomen blagovne znamke

–  na konkretnem primeru razloži pomen in strukturo razvojne strategije destinacije

Načrtuje in izvaja trženjske aktivnosti, definirati cilje trženjskega načrta in pripravi načrt trženja

 

–  definiranje marketinških priložnosti doma in v tujini

–  tržni potencial, načrt trženja

–  trženjske strategije

–  oblikovanje cen storitev, potrebna sredstva in finančne projekcije

–  pojasni okno priložnost

–  razloži tržni potencial in ciljni trg za trženje izbranih izdelkov oziroma storitev

–  pojasni kako se sestavi vrednostni in količinski načrt trženja

–  pojasni kalkulacije cen in točko preloma

–  zna predvideti stroške trženja

–  zna opredeliti dinamiko potrebnih aktivnosti

Izvaja destinacijski operativni management, –  sodeluje in svetuje deležnikom pri prepoznavanju virov destinacije, njihovem vrednotenju in vključevanju v turistično ponudbo destinacije

–  zagotavlja oblikovanje in razvoj kakovostnih integralnih turističnih storitev

–  skrbi za kvalitetno in ustrezno trženje ter nenehno išče možnosti za nove distribucijske poti

–  skrbi za kakovostno izvajanje turističnih storitev

–  predlaga in izvaja standarde kakovosti, kontroling in ukrepe za večjo sinergijsko učinkovitost

–  pozna standarde kakovosti v dejavnosti

–  pozna načine izvajanja kontrolinga

–  pozna ukrepe za povečevanje sinergijske učinkovitosti

–  na konkretnem primeru predstavi izvajanje destinacijskega operativnega managementa:

–  prestavi na kakšen način lahko sodeluje in svetuje deležnikom pri prepoznavanju virov destinacije, njihovem vrednotenju in vključevanju v turistično ponudbo destinacije

–  razloži na kakšen način se oblikuje in razvija kakovostne integralne turistične produkte

–  predstavi načine izvajanja kontrolinga

Analizira in spremlja uspešnost destinacije –  spremlja poslovanje in pripravlja poročila (statistike) poslovanja destinacije

–  spremlja trende, raziskave trga, aktivnosti konkurence, potrebe ciljnih skupin

–  svetuje ponudnikom pri prepoznavanju potreb posameznih ciljnih skupin in prilagajanju turističnih storitev potrebam odjemalcev

–  ugotavlja prepoznavnost in uspešnost delovanja destinacije

–   analizira rezultate delovanja turistične destinacije

–  pozna metodologijo osnovne statistične priprave in obdelave podatkov

–  pozna metode prepoznavanja potreb posameznih ciljnih skupin

–   zna rezultate predstaviti in objaviti v medijih

–  na konkretnem primeru predstavi načine spremljanja in analiziranja destinacije:

–  predstavi proces priprave poročila poslovanja destinacije

–  opiše na kakšen način spremlja trende, raziskave trga, aktivnosti konkurence, potrebe ciljnih skupin

–  razloži zakaj je pomembno ugotavljanje prepoznavanja  in uspešnosti delovanja destinacije

–  na konkretnem primeru predstavi analizo delovanja turistične destinacije,

–  na konkretnem primeru predstavi metodologijo s pomočjo katere so bile opravljene priprave in obdelave podatkov

–  na konkretnem primeru interpretira rezultate (npr. za potrebe medijev)

IZVAJALCI

PRIJAVA

Print Friendly, PDF & Email