IZPIT – Strokovnjak za kadrovsko delo

PRIJAVA

Kompetence:

  • spremlja in upošteva ustrezne zakone in predpise, ki urejajo kadrovsko področje
  • sodeluje pri načrtovanju, organizaciji in nadzoru delovnih procesov v kadrovski dejavnosti
  • sooblikuje politiko zaposlovanja, razvoja kadrov, sistema kompetenc in nagrajevanja v organizaciji
  • sodeluje pri pripravi sistemizacije delovnih mest in akta o sistemizaciji delovnih mest
  • ob upoštevanju vseh predpostopkov pravilno in skladno z zakonodajo izpelje postopek odpovedi pogodbe o zaposlitvi
  • zagotavlja kakovost in uspešnost dela v delovnem okolju, varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi kadrovske dejavnosti
  • sodeluje pri uvajanju promocije zdravja, spremlja in spodbuja vodstvo in zaposlene v skupni skrbi za varno in zdravo delo

Pogoji za pristop k certificiranju

Najmanj 4 letna srednja splošna izobrazba ali srednja strokovna izobrazba.

POTEK IZPITA

1) Kandidat pripravi seminarsko nalogo v kateri pripravi predlog vzpostavitve celovitega sistema kadrovskega dela. V kolikor ima organizacija že vzpostavljen sistem kadrovske funkcije, obstoječi sistem v seminarski nalogi predstavi in pripravi predlog optimiziranja. Kandidat opravi ustni zagovor seminarske naloge.

ali

2) kandidat opravlja pisno preverjanje, ki obsega teoretične in praktične naloge. Testno polo oz. naloge pripravi izpitna komisija.

Kandidat je uspešen, če doseže vsaj 70% uspeh.

VELJAVNOST CERTIFIKATA

Certifikati so veljavni 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat potrdilo obnovi z dokazili, da profesionalno deluje na področju kadrovskega poslovanja ter z udeležbo na usposabljanjih  s področja kadrovskega poslovanja  (vsaj 20 ur v zadnjih petih letih).

IZPITNE NALOGE

Kompetence Znanja in spretnosti Naloge za preverjanje
spremlja in upošteva ustrezne zakone in predpise, ki urejajo kadrovsko področje –         pozna zakonodajo ter predpise s področja: delovnega prava, socialnega, zdravstvenega in invalidsko pokojninskega zavarovanja, vrednotenja in nagrajevanja dela, štipendiranja, socialno varstvenih ukrepov, varstva pri delu ter kolektivne pogodbe in predpise s področja kakovosti.

–         obvlada elektronske oblike poslovanja in računalniške programe za analiziranje, načrtovanje in organizacijo dela na področju kadrov

–         pozna in oblikuje evidence na področju dela

–         pozna načine varovanja podatkov

–         pozna zakonodajo o varovanju in zaščiti osebnih podatkov in varovanju informacij

–         pozna postopek zaposlovanja

–         pozna sestavine pogodbe o zaposlitvi ter vse posebnosti

–         pozna pravice in obveznosti iz delovnega razmerja, tako delodajalca kot delavca

–         pozna vlogo, pomen in strukturo kadrovskih evidenc in personalnih map

 

–         našteje in opiše pristojnosti in delokrog kadrovskega strokovnjaka

–         pripravi koncept in osnutek internih pravilnikov (obveznih in priporočljivih)

–         našteje in opiše metode kontrole izvajanja zakonskih in notranjih predpisov ter ukrepe v primeru kršitev

–         pripravi osnutek obveznih evidenc na področju dela in socialne varnosti

–         pripravi koncept varovanja osebnih podatkov

–         pripravi postopek zaposlovanja

–         pripravi in predstavi osnovno strukturo pogodbe o zaposlitvi, podjemne pogodbe, pogodbe o avtorskem delu …

–         našteje zakonsko obvezne in priporočljive kadrovske evidence

–         opiše strukturo personalnih map

–         opiše pomen in uporabo varstva osebnih podatkov v kadrovskih evidencah in personalnih mapah

sodeluje pri načrtovanju, organizaciji in nadzoru delovnih procesov v kadrovski dejavnosti

 

–         razume in obvlada poslovne procese in postopke

–         razume in obvlada osnovne kadrovske procese (zaposlovanje, uvajanje novih sodelavcev, izobraževanje in usposabljanje, štipendiranje, kompetence, nagrajevanje, letni razgovori …)

–         pozna osnove racionalizacije dela in stroškov

–         pozna pristojnosti in postopek inšpektorja za delo

–         predstavi in opiše ključne funkcije in procese v organizaciji

–         opiše in predstavi organiziranost kadrovske službe oz. oddelka, delitev dela

–         opiše osnovne kadrovske procese

–         opiše možnosti racionalizacije dela in stroškov

–         opiše pristojnosti in postopek inšpektorja za delo

sooblikuje politiko zaposlovanja, razvoja kadrov, sistema kompetenc in nagrajevanja v organizaciji –         pozna modele planiranja zaposlovanja

–         pozna postopek zaposlovanja

–         spremlja razvoj in sodeluje pri inovativnih kadrovskih rešitvah

–         pripravi in predstavi načrt kadrovskih potreb v organizaciji

–         pripravi in predstavi načrt zaposlovanja

–         opiše modele načrtovanja zaposlovanja in jih kritično oceni

–         oblikuje predloge planov kadrovskih potreb v skladu s trendi v organizaciji in na trgu

–         opiše in predstavi sistem kompetenc z vidika uporabne vredosti za organizacijo

–         predstavi sistem nagrajevanja v organizaciji

sodeluje pri pripravi sistemizacije delovnih mest in akta o sistemizaciji delovnih mest –         razume, kako pripraviti akt o sistemizaciji,

–         pozna vsebine, ki jih vsebuje akt o sistemizaciji,

–         pozna postopek sprejema akta o sistemizaciji,

–         postopek zaposlovanja izpelje v skladu s sprejetim aktom o sistemizaciji

–         opredeli pogoje za opravljanje dela na posameznem delovnem mestu.

–         pripravi in našteje elemente akta o sistemizaciji delovnih mest

–         na osnovi akta pripravi razpis za delovno mesto (razume odgovornosti in pristojnosti za posamezno delovno mesto) ter

–         našteje sestavine pogodbe o zaposlitvi

ob upoštevanju vseh predpostopkov pravilno in skladno z zakonodajo izpelje postopek odpovedi pogodbe o zaposlitvi

 

–         pozna najpogostejše kršitve na področju delovnih razmerij

–         pozna vse načine, odpovedne razloge in posebnosti posameznih odpovedi pogodbe o zaposlitvi

–         upošteva bistvene predpostopke, od katerih je odvisno ali je odpoved pogodbe o zaposlitvi zakonita,

–         obvlada postopek vročanja odpovedi,

–         pozna kategorije delavcev, ki imajo posebno varstvo pred odpovedjo,

–         zna uporabiti sodno prakso

 

–         našteje najpogostejše kršitve iz delovnega razmerja

–         našteje vse oblike in razloge prenehanja pogodbe o zaposlitvi

–         opiše različne postopke pri odpovedi pogodbe o zaposlitvi

–         opiše odpovedne roke in opiše v katerih primerih pripada delavcu odpravnina

–         opiše sodni postopek in mediacijo

–         pripravi predlog odpovedi delovnega razmerja iz določenega razloga

–         opiše postopek/sodelovanje z zavodom za zaposlovanje v različnih primerih odpovedi pogodbe o zaposlitvi

 

zagotavlja kakovost in uspešnost dela v delovnem okolju, varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi kadrovske dejavnosti –         obvlada elemente zagotavljanja kakovosti delovnih procesov

 

–         opiše in predstavi način zagotavljanja kakovosti delovnega procesa in rezultatov ter ga kritično oceni

–         predstavi pomen in primere standardov kakovosti ter jih kritično oceni

–         predstavi in razloži kodekse v kadrovski dejavnosti

 

sodeluje pri uvajanju promocije zdravja, spremlja in spodbuja vodstvo in zaposlene v skupni skrbi za varno in zdravo delo –         pozna predpise s področja varnosti in zdravja pri delu

–         pozna promocijo zdravja in rešitve za zmanjševanje bolniških odsotnosti ter zadovoljstvo zaposlenih

–         pozna pristojnosti in postopek inšpektorja za varstvo pri delu

–         predstavi in opiše predpise s področja varnosti in zdravja pri delu

–         predstavi in predlaga rešitve za zmanjšanje bolniških odsotnosti ter promocije zdravja na delovnem mestu

–         opiše pristojnosti in postopek inšpektorja za varstvo pri delu

zastopa kadrovsko dejavnost pri sodelovanju z drugimi dejavnostmi organizacije in zunanjimi partnerji –     pozna načine informiranja zaposlenih in širšega okolja

–     obvlada načine svetovanja

–     pozna in uporablja načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov

–     obvlada pogajalske veščine

–     opiše in predstavi komunikacijski tok v organizaciji in navzven in ga kritično oceni

–     opiše in predstavi pravila in norme pri sprejemanju in posredovanju informacij

IZVAJALCI

PRIJAVA

Print Friendly, PDF & Email