IZPIT – Usposobljena oseba za bibliotekarska dela

PRIJAVA

Kompetence:

  • Organizira delovni proces v knjižnici.
  • Katalogizira in razvršča knjižnične vire ter ureja bibliografijo.
  • Izvaja bibliotekarska dela.
  • Uporablja informacijske vire in storitve.
  • Spremlja in vodi oskrbovalne verige v knjižnici.
  • Sporazumeva se s strankami in sodelavci.
  • Varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi.

Pogoji za pristop k izpitu

Zaključen visokošolski program, prve stopnje-bolonja, katerekoli smeri.

POTEK IZPITA

Kandidat/ka opravlja pisno preverjanje in pripravi projektno delo glede na predpisano temo z zagovorom. Kandidat je uspešen, če doseže vsaj 60% uspeh.

VELJAVNOST CERTIFIKATA

Certifikati so veljavni 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat potrdilo obnovi z dokazili, da profesionalno deluje na področju bibliotekarstva ter z udeležbo na usposabljanjih s področja bibliotekarskega dela oziroma dela knjižnic (vsaj 20 ur v zadnjih petih letih).

IZPITNE NALOGE

Kompetence Znanja in spretnosti Naloge za preverjanje
Organizira delovni proces v knjižnici

 

–         pozna funkcije knjižnice ter organizacijsko strukturo

–         pozna svojo vlogo in jo zna umestiti v organizacijo

–         sodeluje pri načrtovanju in organiziranju delovnega procesa v organizaciji

–         sodeluje pri vzpostavitvi sistema notranjih kontrol za dosego učinkovitosti poslovanja

–         koordinira delo zaposlenih na  svojem področju

–         sodeluje pri uvajanju različnih sistemov poslovanja v organizaciji

–         razvija smisel za delovno odgovornost in ekonomičnost

–         zbira in samostojno interpretira pomembne poslovne informacije

–         pozna organizacijo dela v pisarni

–         pozna poslovno dokumentacijo ter temeljne in pomožne poslovne knjige

–         pozna osnove poslovne komunikacije

–         pozna osnove psihologije dela

–         Predstavi organizacijsko strukturo podjetja, se pozicionira kot knjižničar  ter predstavi načrt dela;

–         Predstavi kriterije uspešnosti poslovanja;

–         Definira cilje ter kriterije za dosego ciljev;

–         Predstavi vzpostavitev sistema notranjih kontrol za spremljanje doseganja zastavljenih ciljev.

Katalogizira in razvršča knjižnične vire ter ureja bibliografijo. –         pozna vrste knjižničnega gradiva,

–         razume pripravljanje knjižničnega gradiva za posredovanje javnosti,

–         pripravlja opise knjižničnega gradiva za posredovanje informacij v knjižničnih katalogih,

–         razume pomen in postopkov posredovanja dostopa do knjižničnega kataloga in knjižničnega gradiva.

–         obvlada z vrstami knjižničnega gradiva,

–         razume bistvo bibliografskega in kataloškega zapisa,

–         izdela bibliografski in kataloški zapis.

–         uporablja domače  in tuje katalogizacijske  pripomočke

–         razume in razvija postopke za shranjevanje gradiva, njegovega dajanja v uporabo in varovanja.

–         Pojasni katalogizacija knjižničnega gradiva;

–         Pojasni zgodovinski razvoj, poslanstvo knjižnice o mednarodno sodelovanje;

–         Predstavi katalogizacijska pravila nekdaj in danes, doma in v tujini;

–         Predstavi osnove katalogizacije monografskih publikacij

–         Predstavi opremljanje knjižničnega gradiva za shranjevanje in izposojo:

–         Razloži knjižnični katalog;

–         Predstavi vrste katalogov:

–         Razloži njihov pomen in uporaba, lokalni katalog in njegove lastnosti, vzajemni katalog, zgodovinski razvoj, uporabniški pogled na knjižnični katalog.

Izvaja bibliotekarska dela –         organizira založniški procesa,

–         razume osnovne konture delovanja sodobnih knjižnih trgov in njihovo regulacijo.

 

–         Pojasni tipologija knjižnih založb in njihova lastniško-pravna struktura;

–         Obrazloži organizacijo založniškega procesa;

–         Pojasni osnove uredniških postopkov;

–         Pojasni osnove založniškega marketinga in posebnosti, ki ločijo knjigo od ostalih tržnih predmetov;

–         Predstavi prodajne poti v knjigotrštvu;

–         Predstavi knjigarniški in založniški rabati; režija založbe; davek na dodano vrednost in knjižno založništvo; koncept prostih in fiksnih cen knjige;

–         Predstavi koncept avtorske pravice in njegova uporaba v založništvu, knjigotrštvu in knjižničarstvu;

–         Obrazloži razliko med moralnimi in materialnimi avtorskimi pravicami;

–         Pojasni mednarodno trgovino z avtorskimi pravicami in oblike mednarodnega poslovnega sodelovanja v knjižnem založništvu;

–         Obrazloži piratstvo v sodobnih informacijskih družbah;

–         Pojasni mednarodno organiziranost pri pobiranju licenčnin in uvajanju zaščite pred fotokopiranjem;

–         Predstavi vlogo kolektivnih organizacij, ki se ukvarjajo z pobiranjem nadomestil za privatno reproduciranje.

Uporablja informacijske vire in storitve –         razume in razvija informacijske vire in storitev knjižnicah in drugih informacijskih ustanovah.

–         uporablja in vrednoti informacijske vire

–         razume organizacijo in delovanje informacijskih služb.

–         razume in ima sposobnost referenčnega pogovora.

–         Obrazloži nastajanje in pretok informacij;

–         Predstavi vrste informacijskih virov;

–         Obrazloži vrednotenje in selekcijo informacijskih virov;

–         Opiše informacijske službe in storitve;

–         Predstavi organizacijo in poslanstvo informacijske službe, referenčni proces, informacijsko opismenjevanje;

–         Vrednoti informacijske storitve.

spremlja in vodi oskrbovalne verige v knjižnici –         pozna pomen oskrbovalnih verig

–         pozna področja sprejemanja odločitev v okviru oskrbovalnih verig

–         sodeluje pri oblikovanju partnerskih odnosov v oskrbovalnih verigah

–         pripravlja podatke za sklepanje pogodb

–         vodi pogajanja ob sklepanju novih pogodb in sestanke

–         pozna ustrezne zakonske podlage o obligacijskih razmerjih

–         pozna bistvene sestavine pogodbe

–         obvlada elemente zagotavljanja kakovosti delovnih procesov

–         pozna temeljne kategorije kakovosti in optimalna razmerja (stroški, profitabilnost, prag rentabilnosti ipd.)

–         Izdela načrt oskrbovalne verig;

–         Definira kritična področja sprejemanja odločitev, tokove v oskrbovalni verigi  ter oskrbovalno verigo optimizira;

–         Opiše elemente pogodbe z dobaviteljem;

–         Opiše in predstavi način zagotavljanja kakovosti delovnega procesa in rezultatov ter ga kritično oceni;

–         Predstavi pomen in primere standardov kakovosti ter jih kritično oceni.

 

sporazumeva se s strankami in sodelavci –         komunicira s sodelavci in strankami,

–         komunicira s splošno javnostjo in strokovnimi javnostmi

–         soustvarja ustrezen prvi vtis o organizaciji pri sprejemanju strank in ob drugih stikih

–         informira sodelavce in stranke

–         pozna pravila pisne, ustne in neverbalne komunikacije

–         obvlada etiko poslovnega komuniciranja

–         razume pomen poznavanja človekove osebnosti za uspešno poslovno sporazumevanje ter dobro pozna svoje osebnostne lastnosti

–         razlikuje dejavnike uspešne komunikacije in se zaveda njihovega pomena

–         pozna pomen pozitivnega mišljenja in samoobvladovanja ter ključne dimenzije čustvene inteligentnosti

–         obvlada veščine komuniciranja po telefonu (bonton telefonskega pogovora) in po ostalih elektronskih komunikacijskih medijih

–         pozna osnove retorike

–         zaveda se odgovornosti pri zagotavljanju točnosti informacij, ki jih posreduje strankam in sodelavcem

–         pozna in uporablja načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov

–         Pripravi in predstavi načrt  komuniciranja s sodelavci in strankami;

–         Predstavi načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov;

–         Predstavi dejavnike uspešne komunikacije predstavi uspešne načine informiranja sodelavcev oz. strank in javnosti.

 

varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi –         upošteva predpise in zagotavlja varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti

–         upošteva standarde kakovosti, etična in druga pravila

–         deluje profesionalno in pozitivno predstavlja podjetje ter zastopa interese podjetja

–         uporablja računalniško opremo in informacijska orodja in ravna skladno s pravili na področju informacijske varnosti

–         skrbi za diskretnost in etičnost pri stikih s strankami

–         Predstavi predpise za zagotavljanje varovanja osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti,

–         Predstavi minimalne standarde kakovosti, etična in druga pravila.

 

IZVAJALCI

PRIJAVA

Print Friendly, PDF & Email