IZPIT – Manager evropskih projektov

PRIJAVA

Kompetence 

  • pozna institucionalni okvir evropske unije, evropskih politik, nacionalno politiko in strategije
  • spremlja in zazna primerne razpise glede na poslovni interes
  • pozna osnove projektnega managementa
  • načrtuje projektno idejo oz. logični okvir projekta
  • sestavi ustrezno notranjo ekipo in konzorcij za realizacijo ciljev in izdela načrt izvedbe projekta
  • pripravi vsebinsko oz. administrativno in finančno prijavo projekta
  • vzpostavi in vodi projektni tim
  • koordinira pripravo vmesnih poročil in končnega poročila
  • načrtuje uporabo oz. koriščenje rezultatov projekta

Pogoji za pristop k certificiranju

Ni posebnih strokovnih pogojev za pristop k izpitu.

Vsak kandidat mora izdelati projektno nalogo, ki vključuje predstavitev prijave, izvedbe in poročil o realizaciji projekta ali idejni osnutek projekta.

Vsebina projektne naloge

Idejni osnutek projekta

POTEK IZPITA

Kandidatom komisija, na osnovi dokazil v portfoliju, lahko priznajo ustrezna področja oz. kompetence.

Če komisija ne more potrditi vseh vsebin kataloga, kandidatu določi izpitne naloge.

Izpit poteka v obliki zagovora projektne naloge, ki vključuje:

  • predstavitev projektne naloge z vsemi potrebnimi elementi (namen, cilji, povezanost z evropskimi usmeritvami in politikami, aktivnosti, rezultati, kazalniki, partnerji, proračun, gantogram, organigram, prijava, zaključno poročilo, evalvacija) ali predstavitev projektne ideje z vsemi potrebnimi elementi (logični okvir projekta: namen, cilji, povezanost z evropskimi usmeritvami in politikami, aktivnosti, rezultati, profili možnih partnerjev, okvirni proračun, gantogram, organigram)
  • teoretična vprašanja in vprašanja, ki se nanašajo na projektno nalogo.

Komisija bo na izpitu upoštevala merila:

  • teoretična znanja o projektnem managementu
  • poznavanje evropskih programov in osnovnih principov vodenja evropskih projektov
  • sistematičnost odgovorov

VELJAVNOST CERTIFIKATA

Certifikati so veljavni 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat potrdilo obnovi z udeležbo na osvežitvenem usposabljanju ali s predložitvijo dokazil o vodenju ali koordiniranju evropskih projektov, ki mu sledi preverjanje na osnovi potrjevanja.

IZPITNE NALOGE

Kompetence Znanja in spretnosti Izpitne naloge
Pozna institucionalni okvir evropske unije, evropskih politik, nacionalno politiko in strategije –  pozna institucionalno strukturo EU

–  pozna evropske politike

–  pozna cilje in strukturo kohezijske politike

–  pozna cilje in strukturo kmetijske in ribiške politike

–  pozna operativne programe

–          okvirno predstavi cilje in strukturo kohezijske politike

–          našteje evropske sklade in njihov namen

–          našteje in opiše operativne programe in njihove prioritete

–          predstavi svojo sektorsko politiko

 

Spremlja in zazna primerne razpise glede na poslovni interes –  pozna centralizirane in decentralizirane vire evropskih sredstev in njihove prioritete

–  pozna spletne strani,, na katerih se nahajajo razpisi, ki so povezani z njihovim delokrogom in poslovnim interesom na centralizirani in decentralizirani ravni

–  pozna instrumente in možnosti pridobivanja sredstev iz centraliziranih in decentraliziranih virov

–  opiše kateri programi so pomembni za njihovo organizacijo in zakaj

–  opiše za razpise pristojne agencije in inštitucije v EU in Sloveniji

–  poišče spletno stran z razpisi, ki so v interesu matične organizacije kandidata

Pozna osnove projektnega managementa –  pozna osnovne značilnosti projekta

–  pozna projektni cikel

–  pozna strukturo evropskega projekta

–  pozna tipe organizacije projektov

–  pozna projektno metodiko

–  pozna projektne organizacijske strukture

–  obvlada integracijsko vodenje in upravljanje (Integration management)

–  obvlada upravljanje in nadzor vsebine in obsega (Scope management)

–  obvlada upravljanje s časom (Time management)

–  obvlada upravljanje stroškov (Cost management)

–  obvlada upravljanje kakovosti (Quality management)

–  obvlada upravljanje človeških virov (Human resource management)

–  obvlada vodenje komunikacije (Communications management)

–  obvlada upravljanje in nadzor nad tveganji (Risk management)

–  obvlada upravljanje oskrbovanja in naročil (Procurement management)

–  našteje značilnosti projekta

–  opiše projektni cikel

–  predstavi tipe projektov

–  opiše strukturo in značilnosti evropskega projekta

–  predstavi principe vodenja evropskih projektov

–  predstavi osnove integracijskega managementa

–  predstavi načine upravljanja in nadzora vsebine in obsega

–  predstavi osnovne principe upravljanja s časom

–  opiše osnovne principe upravljanja stroškov v evropskih projektih

–  opiše načine upravljanja s šloveškimi viri v okviru evropskih projektov

–  predstavi možnosti in načine komunikacije

–  opiše možnosti upravljanja in nadzora nad tveganji

–  opiše upravljanje oskrbovanja in naročil v evropskih projektih

Načrtuje projektno idejo oz. logični okvir projekta

 

 

–  opredeli ozadje projekta

–  opredli razloge za projekt in probleme

–  opredeli trenutno stanje na področju projektne ideje

–  opredli namen projekta

–  opredeli povezanost s politikami

–  definira ciljno skupino in deležnike

–  opredeli splošne in specifične cilje projekta

–  opredeli projektne aktivnosti in rezultate

–  pripravi terminski načrt (gantogram)

–  pripravi proračun projekta

–  opredli mejnike (milestones) projekta

–  opredli kazalnike za preverjanje uspešnosti

–  opredeli potencialne rizike, verjetnost za realizacijo in nakaže možne rešitve

–  opredeli tipe partnerjev, ki jih potrebuje za izvedbo aktivnosti

–  definira cilje in rezultate projekta in jih utemelji glede na problem in koristi

–  opredli in opiše potrebne aktivnosti v relaciji do projektnih ciljev

–  predlaga strukturo partnerjev

–  predstavi terminski načrt in ga utemelji

–  izdela gantogram za določene aktivnosti

–  predstavi mejnike projekta

–  opiše možne rizike, verjetnost za realizacijo in predlaga način reševanja

–  predstavi kazalnike

–  opiše potrebne kadrovske in druge vire projekta

–  predstavi organizacijsko strukturo projekta in jo utemelji

Sestavi ustrezno notranjo ekipo in konzorcij za realizacijo ciljev in izdela načrt izvedbe projekta

 

–  vodi in dopolnjuje partnersko mrežo

–  pozna baze partnerjev

–  komunicira s potencialnimi partnerji in sestavi projektni konzorcij

–  načrtuje roke in obremenitev lastne ekipe in partnerjev, po potrebi načrtuje zunanje sodelavce oz. storitve

–  opredeli način komuniciranja projektnega tima

–  uskladi projektno organizacijsko strukturo in odnose projektnega tima (v lastni ekipi, z ostalimi timi)

–  izdela matriko pooblastil in odgovornosti partnerjev

–  prepozna organizacijska in strokovna tveganja projekta in planira ukrepe za odpravo ali znižanje tveganj

–  opiše pomen partnerske mreže

–  opiše in utemelji sestavo konzorcija

–  predstavi aktivnosti za dosego ciljev in gantogram

–  praktično prikaže izdelavo posameznega dela prijavnice

–  predstavi matriko pooblastil in odgovornosti partnerjev

Pripravi vsebinsko oz. administrativno in finančno prijavo projekta –  pozna razpisno dokumentacijo in podrobna navodila za pripravo prijave

–  pozna osnovne in izločitvene razpisne kriterije in pogoje za kandidiranje na razpisu

–  razume evalvacijske kriterije iz razpisne dokumentacije

–  pozna in upošteva roke za predprijavo (po potrebi), prijavo in ostale pomembne roke v okviru razpisa

–  pripravi terminski načrt priprave prijave

–  pridobi potrebne dodatne informacije, zahteve in omejitve za prijavo in realizacijo projekta

–  poišče sorodne pretekle projekte

–  uskladi namen in cilje projekta glede na razpis in poslovni interes

–  pozna povezanost nacionalnih in evropskih politik

–  projekt utemelji glede na širšo in ožjo ciljno in interesno skupino

–  pozna upravičene stroške projekta in kategorije stroškov v tem okviru oz. pridobi potrebne informacije o višini stroškov

–  oceni stroške vseh virov za izvedbo projekta glede na načrtovano časovno obremenitev

–  s projektnim timom izdela in uskladi skupen finančni načrt projekta in finančni načrt vsakega partnerja

–  pripravi prijavo in zbere potrebne priloge

–  preveri vsebinsko in administrativno ustreznost prijave

–  odda prijavo

–  spremlja stanje oz. faze ocenjevanja prijav

–  utemelji projekt v povezavi z nacionalnimi in evropskimi strategijami ter zakonodajo

–  utemelji projekt v povezavi s ciljno in z interesno skupino

–  predstavi in utemelji finančni načrt projekta in posameznega partnerja

–  predstavi in utemelji posamezne kategorije stroškov

–  predstavi upravičene stroške

–  praktično prikaže izračun posameznih vrst stroškov

–  predstavi evalvacijske kriterije iz razpisa

–  pripravi del prijave in upošteva podvprašanja ter omejitve posameznih delov prijavnice

–  našteje potrebne priloge

Vzpostavi in vodi projektni tim

 

–  vodi člane projektnega tima (leadership)

–  načrtuje in vodi začetno konferenco projekta

–  lansira izvajanje aktivnosti v skladu s projektnim načrtom

–  delegira naloge članom tima v skladu z načrtom

–  koordinira aktivnosti zunanjih izvajalcev in zagotavlja ustrezno sodelovanje s člani tima

–  izvaja interno evalvacijo projekta in povratno ukrepa

–  glede na kazalnike cilje in mejnike spremlja izvajanje aktivnosti in opozarja vodje aktivnosti na roke in načrtovane rezultate

–  spremlja realizacijo terminskega in finančnega načrta in opozarja na odstopanja

–  identificira vzroke za odstopanja ter predlaga in usklajuje rešitve za odpravo neskladij

–  zagotavlja zahtevano kakovost rezultatov aktivnosti

–  skupaj s člani tima objektivno ugotavlja dosežke projekta in tisto, česar pri projektu niso dosegli

–  skliče in vodi redne sestanke in po potrebi izredne sestanke za reševanje strokovnih ali organizacijskih problemov

–  zagotavlja prenos informacij ter vzdržuje sistem informacij o projektu

–  pozna programska orodja za potrebe projektnega vodenja

–  organizira predajo oz. vpogled v rezultate projekta

–  organizira in vodi zaključno konferenco projekta

–  pozna metode timskega dela in obvladuje konflikte

–  rešuje konflikte med člani projektnega tima

–  po potrebi opravlja razgovore s člani tima in ocenjuje uspešnost izvajanja aktivnosti

–  obvlada integracijsko vodenje (stroški, termini, aktivnosti, cilji, mejniki, poročanje, kakovost, človeški viri,…)

–  pozna metode spremljanja projekta

–  pozna metode timskega dela

–  obvladuje komuniciranje

–  pozna metode nematerialnega motiviranja

–  predstavi izvajanje aktivnosti ter doseganje mejnikov, rezultatov in kazalnikov

–  predstavi morebitna odstopanja od zastavljenih načrtov in način usklajevanja

–  predstavi posamezne aktivnosti in izvajanje

–  predstavi in utemelji načrt in izvedbo interne evalvacije projekta in kakovosti rezultatov

–  predstavi načrt in potek diseminacije projekta

–  prikaže uporabo programskega orodja

–  predstavi komunikacijski načrt

–  predstavi rezultate projekta in morebitna odstopanja od prijave

–  predstavi realizacijo glede na različne vidike projekta (finančno, časovno, fazno, cilji, rezultati, mejniki…)

Koordinira pripravo vmesnih poročil in končnega poročila –  pozna principe administrativnega in finančnega vodenja in poročanja

–  poroča o izvedbi projektnih aktivnosti, problemih in doseganju rokov, o dejanskih stroških, o ukrepih ob odstopanjih rokov in stroškov ter o tveganjih projekta (na kontrolnem sestanku)

–  koordinira pripravo vmesnih poročil in poskrbi za oddajo

–  usposobljen je za redefiniranje projekta

–  pozna postopek zamenjave projektnega partnerja

–  v primeru nedoseganja rezultatov in/ali rokov usklajuje prilagoditve z naročnikom projekta

–  redno komunicira z naročnikom projekta

–  koordinira pripravo zaključnega poročila o izvedbi projekta in ga posreduje naročniku

–  obvlada informacijski sistem oz. orodja za pripravo poročila

–  pozna pomen evalvacije in revizije

–  predstavi vmesno poročilo

–  predstavi zaključno poročilo

–  predstavi evalvacijske zaključke in uporabo le-teh

–  predstavi odstopanja od projektne prijave in utemelji potrebo po spremembi (ciljev, partnerjev, terminskega načrta…)

Načrtuje uporabo oz. koriščenje rezultatov projekta –  seznanjen je s pravicami nad uporabo rezultatov projekta

–  oceni priložnosti za koriščenje rezultatov

–  predlaga načrt koriščenja konkretnega rezultata

–  okvirno izračuna ekonomiko koriščenja rezultata

–  predlaga nove nadaljevane projekte

–  predstavi načrt koriščenja rezultatov po zaključku projekta in (če je) realizacijo načrta

–  opiše pogoje za koriščenje rezultatov projekta

–  predstavi predloge uporabe rezultatov, izdelkov, opreme

–  predstavi predlog/e novega/novih projektov in potencialnega konzorcija ter predlog utemelji

IZVAJALCI

Manager / managerka evropskih projektov:

forumAkademija

AGORA d.o.o

Uradni list

logo-z-mcpz

PRIJAVA

Print Friendly, PDF & Email