Strokovnjak za krizno upravljanje, vodenje in komuniciranje

Kompetence:

  • sporazumeva se s poslovnimi partnerji, sodelavci in javnostmi
  • izvaja krizno upravljanje in vodenje
  • izvaja krizno komuniciranje

 

Pogoji za pristop k certificiranju

Strokovno kvalifikacijo lahko pridobijo kandidati:

  • starost 18 let
  • zaključena srednja strokovna izobrazba ali gimnazija

 

Potek izpita

Izpit se opravlja pred izpitno komisijo v skladu s Pravilnikom o certificiranju dodatnih kvalifikacij (ZRZ, Ljubljana).

 

Načini izvedbe izpita

Kandidat na osnovi navodil pripravi seminarsko nalogo v kateri pripravi predlog vzpostavitve celovitega načrta za krizno upravljanje, vodenje in  komuniciranje. Kandidat opravi ustni zagovor seminarske naloge.

 

Merila za ocenjevanje

Merila, ki jih je potrebno upoštevati pri ocenjevanju:

  • poznavanje osnov upravljanja, vodenja in komuniciranja
  • poznavanje orodij za kakovostno medosebno komuniciranje;
  • retorike in javnega nastopanja;
  • obvladovanje upravljanja s konflikti in konfliktnimi situacijami.

 

Kriteriji ocenjevanja:

Kandidat je uspešen, če doseže vsaj 60% uspeh.

 

Veljavnost izdanih certifikatov

Veljavnost certifikata ni časovno omejena.

 

Izpitne naloge

KompetenceZnanja in spretnostiNaloge za preverjanje
sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci

–         komunicira s sodelavci in poslovnimi partnerji doma in v tujini;

–         komunicira s splošno javnostjo in s strokovnimi javnostmi;

–         soustvarja ustrezen prvi vtis o organizaciji pri sprejemanju poslovnih partnerjev in ob drugih stikih;

–         informira sodelavce in poslovne partnerje oz. stranke;

–         pozna pravila pisne, ustne in neverbalne komunikacije;

–         obvlada etiko poslovnega komuniciranja

–         razume pomen poznavanja človekove osebnosti za uspešno poslovno sporazumevanje ter dobro pozna svoje osebnostne lastnosti;

–         razlikuje dejavnike uspešne komunikacije in se zaveda njihovega pomena;

–         pozna pomen pozitivnega mišljenja in samoobvladovanja ter ključne dimenzije čustvene inteligentnosti;

–         zaveda se odgovornosti pri zagotavljanju točnosti informacij, ki jih posreduje strankam in sodelavcem.

–         našteje in opiše vrste komunikacij (besedno, nebesedno; neposredno, posredno; znotraj osebno, medosebno, skupinsko, organizacijsko, …);

–         pripravi in predstavi načrt  komuniciranja s sodelavci, poslovnimi partnerji doma in v tujini;

–         predstavi dejavnike uspešne komunikacije predstavi uspešne načine informiranja sodelavcev, poslovnih partnerjev oz. strank in javnosti;

–         pojasni pomen in dinamiko komuniciranja kot osnove za izmenjavo informacij in sporočil;

–         razloži komunikacijski model in proces;

–         razloži enosmerno in dvosmerno komuniciranje;

–         opiše pomen in učinke nebesedne komunikacije;

–         pokaže in opiše osnovne značilnosti nebesedne komunikacije;

–         pojasni pomen skladnosti besedne in nebesedne komunikacije;

–         pojasni motnje in ovire v komunikaciji.

 

izvaja krizno upravljanje in vodenje

–         pozna stile in modele upravljanja in vodenja;

–         prepozna znake krize;

–         prepozna značilnosti in osnovne zakonitosti krize;

–         pozna elemente kriznega managementa;

–         učinkovito preprečuje začetke kriz in deluje pred krizno;

–         pozna elemente obnašanja managementa v pred krizo in po krizi;

–         razume tveganja, cilje in instrumente kriznega managementa;

–         pripravi krizni načrt;

–         razume pomen in postopek načrtovanja, priprave, izdelave, izvedbe in evalvacije kriznega načrta;

–         vzpostavi tim za krizno upravljanje in vodenje;

–         opredeli način timskega dela;

–         pozna procese in tehnike pri timskem načinu dela;

–         pripravi načrt po kriznega okrevanja;

–         razume pomen in postopek načrtovanja, priprave, izdelave, izvedbe in evalvacije kriznega načrta;

–         pozna načela, etiko in moralo upravljanja in vodenja:

–         razloži stile in modele upravljanja in vodenja

–         predstavi znake krize;

–         opredeli znake krize;

–         razloži značilnosti in osnovne zakonitosti krize;

–         opredeli in pojasni elemente kriznega managementa;

–         izbere način kako učinkovito preprečiti začetke kriz in kako delovati pred krizo;

–         opredeli elemente obnašanja managementa v pred krizo in po krizi;

–         opredeli tveganja, cilje in instrumente kriznega managementa;

–         pozna procese in tehnike pri timskem načinu dela;

–         pripravi in predstavi krizni načrt;

–         pojasni pomen in postopek načrtovanja, priprave, izdelave, izvedbe in evalvacije kriznega načrta;

–         pripravi in predstavi načrt po kriznega okrevanja;

–         pojasni pomen in postopek načrtovanja, priprave, izdelave, izvedbe in evalvacije kriznega načrta;

–         predstavi načela, etiko in moralo upravljanja in vodenja.

izvaja krizno komuniciranje

–         načrtuje komunikacijski proces;

–         načrtuje pripravo na komuniciranje;

–         analizira kakovost komuniciranja;

–         izbere eno ali dvosmerno komuniciranje glede na situacijo;

–         učinkovito vzpostavlja stik s sodelavci uporabniki in poslovnimi partnerji;

–         izbere govorno ali pisno komuniciranje;

–         analizira učinke nebesedne komunikacije;

–         presoja in reagira skladnost v komuniciranju;

–         prepozna, preprečuje in obvladuje motnje in ovire v komuniciranju;

–         pozna dejavnike in postopke, ki vplivajo na oblikovanje oziroma spreminjanje kulture;

–         pozna načela, etiko in moralo kriznega komuniciranja.

–         razloži krizni komunikacijski model in proces;

–         razloži načrt kriznega komunikacijskega procesa;

–         razloži načrt priprave na krizno komuniciranje;

–         razloži analizo kakovosti kriznega komuniciranja;

–         razloži enosmerno in dvosmerno komuniciranje;

–         pokaže in opiše osnovne značilnosti nebesedne komunikacije;

–         opiše pomen in učinke nebesedne komunikacije;

–         pojasni pomen skladnosti besedne in nebesedne komunikacije;

–         pojasni motnje in ovire v komunikaciji;

–         predstavi načela, etiko in moralo kriznega komuniciranja.