Kompetence
- Povezuje dejavnike uspešnega praktičnega usposabljanja z delom
- Pripravi načrt, organizira in izvede praktično usposabljanje z delom
- Spremlja in vrednoti izvedbo praktičnega usposabljanja z delom
Pogoji za pristop k certificiranju
Strokovno kvalifikacijo lahko pridobijo kandidati, ki imajo veljavno potrdilo o opravljenem preizkusu znanja za:
- vodjo obratovanja krožne žičnice oziroma namestnika vodje obratovanja krožne žičnice 5 let delovnih izkušenj v žičničarstvu in 2 leti delovnih izkušenj kot vodja obratovanja oziroma namestnik vodje obratovanja na krožni žičnici
ali
- vodjo obratovanja nihalne žičnice in vzpenjače oziroma namestnika vodje obratovanja nihalne žičnice in vzpenjače, 5 let delovnih izkušenj v žičničarstvu in 2 leti delovnih izkušenj kot vodja obratovanja oziroma namestnik vodje obratovanja na nihalni žičnici ali vzpenjači
in
- priporočilo upravljalca smučišča.
Kandidatom, ki oddajo tudi dodatno dokazilo:
- o opravljenem pedagoško andragoškem usposabljanju v skladu z javno veljavnim programom usposabljanje za mentorje objavljenim na spletnih straneh Filozofske fakultete ali Centra RS za poklicno izobraževanje ali
- o opravljenem mojstrskem, delovodskem ali poslovodskem izpitu,
izpitna komisija prizna vsebine kataloga in podeli strokovno kvalifikacijo za mentorja/co za praktično usposabljanje voznikov in strojnikov žičniških naprav.
POTEK IZPITA
Kandidat izdela pisno učno pripravo za izvedbo nastopa s svojega poklicnega področja v treh izvodih in jo ob pričetku izpita predložiti izpitni komisiji. Priprava mora vsebovati vse elemente metodično didaktične in vsebinske priprave. Brez pisne priprave kandidat ne more pristopiti k opravljanju pedagoško andragoškega nastopa.
Kandidati naj v svojo učno pripravo vključijo konkretne učne cilje, ki jih želijo doseči z delovno nalogo, opredelijo časovno in v nekaj stavkih napišejo konkretna navodila za pisanje delavniškega dnevnika! V pisni pripravi se od kandidata pričakuje originalen in ustvarjalen pristop, prav tako je zaželeno tudi slikovno gradivo kot sestavni del pisne učne priprave.
Z izbrano nalogo se z ustnim zagovorom preverjajo metodično didaktična in strokovno teoretična znanja.
VELJAVNOST CERTIFIKATA
Certifikat je veljaven 5 let od izdaje s pogojem, da se mentor udeležuje letnih seminarjev za mentorje za usposabljanje voznikov in strojnikov žičniških naprav, ki jih organizira Združenje slovenskih žičničarjev. Minimalna obvezna prisotnost na seminarjih je vsako drugo leto, izostanek v dveh zaporednih letih ni dovoljen.
IZPITNE NALOGE
Kompetence | Znanja in spretnosti | Naloge za preverjanje |
Povezuje dejavnike uspešnega praktičnega usposabljanja z delom | – razlikuje med različnimi dejavniki uspešnega učenja
– pozna strukturo in delovanje človekove osebnosti – pozna vlogo in lik mentorja – pozna in razume psihološke osnove skupinskega dela (oblikovanje in vodenje skupine, ustvarjalno skupinsko delo) – pozna spretnosti uspešne komunikacije, ki motivira udeležence praktičnega izobraževanja, da dejavno sodelujejo v skupini – razume pomen dobrih komunikacijskih odnosov v skupini in organizaciji |
– predstavi ovire, ki se pojavljajo v medosebnih odnosih z udeleženci praktičnega usposabljanja
– predstavi ukrepe za odpravljanje ovir – predstavi uporabno vrednost različnih orodij prepričljivega komuniciranja (poslušanje, vprašanja, argumentiranje …) – pojasni pomen kakovostne povratne informacije – predstavi analizo in vrednoti možne vzroke za nastanek konfliktov – predstavi ukrepe ustreznega odziva v primeru ugotovitve problema ali konflikta v delovni skupini |
Pripravi načrt, organizira in izvede praktično usposabljanje z delom | – pozna vsebine in cilje programov usposabljanja za voznika in strojnika žičniških naprav
– pripravi načrt in izvede praktično usposabljanje z delom – organizira, spremlja ter vrednoti delo voznika in strojnika žičniških naprav – pozna didaktična načela po katerih naj se ravna pri načrtovanju, pripravi in izvajanju praktičnega usposabljanja z delom – pozna različne učne metode in učne oblike kot načine za doseganje ciljev – pozna pomen priprave mentorja na izvajanje praktičnega usposabljanja z delom – razume pomen ergonomskih kriterijev (študij dela) za zdravo in varno delo – upošteva ukrepe za varno in zdravo opravljanje dela voznika in strojnika žičniških naprav – uporablja različne pristope motiviranja za učenje in delo – upošteva individualne posebnosti in potrebe udeležencev usposabljanja – zaveda se pomena razvijanja vztrajnosti, natančnosti, kreativnosti udeležencev pri praktičnem usposabljanju z delom |
– predstavi vsebine in cilje programov usposabljanja za voznika in strojnika žičniških naprav
– predstavi načrt izvedbe praktičnega usposabljanja z delom – predstavi didaktična načela pri načrtovanju, pripravi in izvajanju praktičnega usposabljanja z delom – utemelji učne metode in učne oblike kot načine za doseganje ciljev – predstavi pripravo mentorja na izvajanje praktičnega usposabljanja z delom – predstavi ukrepe za motivacijo udeležencev na praktičnem usposabljanju z delom – predstavi ukrepe za varno in zdravo opravljanje dela voznika in strojnika žičniških naprav |
Spremlja in vrednoti izvedbo praktičnega usposabljanja z delom | – spozna pravilno izvajanje postopkov vrednotenja (spremljanje, preverjanje, ocenjevanje)
– pozna dejavnike, ki vplivajo na uspešnost učenja na praktičnem izobraževanju, – pozna pomen spremljanja, dajanja povratnih informacij in vrednotenja učnih rezultatov dela voznika in strojnika žičniških naprav na praktičnem usposabljanju – pozna pomen vrednotenja (evalvacije) učnih dosežkov – pozna naloge in razume vlogo mentorja za uspešno in učinkovito učenje v realnem delovnem okolju, – pozna kriterije in metodologijo za vrednotenje dosežkov na praktičnem usposabljanju – pozna izvedbo evalvacije praktičnega usposabljanja z delom . – pozna in upošteva dokumentacijo udeležencev na praktičnem usposabljanju z delom – organizira, spremlja ter vrednoti delo voznika in strojnika žičniških naprav – pozna načine za spodbujanje udeležencev pri načrtovanju in doseganju ter vrednotenju lastnih ciljev – razume vpliv sistemskih in nesistemskih dejavnikov na ocenjevanje – pozna kriterije za vrednotenje praktičnega usposabljanja z delom |
– predstavi postopke vrednotenja (spremljanje, preverjanje, ocenjevanje) praktičnega usposabljanja z delom
– predstavi dokumentacijo udeležencev na praktičnem usposabljanju z delom – predstavi kriterije za vrednotenje praktičnega usposabljanja z delom
|
IZVAJALCI