IZPIT – Vodja pisarne

PRIJAVA

Kompetence:

  • Organizira delovni proces v pisarni.
  • Izvaja osnovna računovodska in finančna dela.
  • Spremlja in vodi oskrbovalne verige.
  • Spremlja in upošteva zakone in predpise, ki urejajo kadrovsko področje.
  • Sooblikuje politiko zaposlovanja, razvoja kadrov, sistema kompetenc in nagrajevanja v organizaciji.
  • Sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci.
  • Varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi.
  • Sodeluje pri uvajanju promocije zdravja, spremlja in spodbuja vodstvo in zaposlene v skupni skrbi za varno in zdravo delo.

 Pogoji za pristop k certificiranju

Najmanj 4 letna srednja splošna izobrazba ali srednja strokovna izobrazba.

POTEK IZPITA

Kandidat/ka opravlja pisno preverjanje, ki obsega teoretične in praktične naloge z zagovorom.

Kandidat je uspešen, če doseže vsaj 60% uspeh.

VELJAVNOST CERTIFIKATA

Certifikati so veljavni 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat potrdilo obnovi z dokazili, da profesionalno deluje na področju pisarniškega poslovanja ter z udeležbo na usposabljanjih s področja pisarniškega poslovanja, kadrovskega poslovanja, računovodsko-finančnega poslovanja in pogodbenega poslovanja (vsaj 20 ur v zadnjih petih letih).

IZPITNE NALOGE

Kompetence Znanja in spretnosti Naloge za preverjanje
organizira delovni proces v pisarni

 

–         pozna funkcije podjetja ter organizacijsko strukturo

–         pozna svojo vlogo in jo zna umestiti v organizacijo

–         sodeluje pri načrtovanju in organiziranju delovnega procesa v organizaciji

–         sodeluje pri vzpostavitvi sistema notranjih kontrol za dosego učinkovitosti poslovanja

–         koordinira delo zaposlenih na  svojem področju

–         sodeluje pri uvajanju različnih sistemov poslovanja v organizaciji

–         razvija smisel za delovno odgovornost in ekonomičnost

–         zbira in samostojno interpretira pomembne poslovne informacije

–         pozna organizacijo dela v pisarni

–         pozna poslovno dokumentacijo ter temeljne in pomožne poslovne knjige

–         pozna osnove poslovne komunikacije

–         pozna osnove psihologije dela

–         predstavi organizacijsko strukturo podjetja, se pozicionira kot vodja pisarne ter predstavi načrt dela glavne pisarne

–         predstavi kriterije uspešnosti poslovanja,

–         definira cilje ter kriterije za dosego ciljev

–         predstavi vzpostavitev sistema notranjih kontrol za spremljanje doseganja zastavljenih ciljev

izvaja osnovna računovodska in finančna dela –         pozna temeljne kategorije (prihodki, odhodki, terjatve, dolgovi, denarni tok, likvidnost ipd.)

–         razume pomembne informacije iz računovodskih poročilih (bilanca stanja, izkaz poslovnega izida)

–         pozna zakonske podlage in standarde računovodstva in finančnega poslovanja

–         spremlja, kontrolira in informira o uspešnosti poslovanja

–         pripravlja mesečna poročila

–         pozna plačilne instrumente ( avansi, kompenzacije, garancije, akreditivi, asignacije, cesije …)

–         Pripravi analizo podjetja

·        analiza sredstev

·        analiza obveznosti do virov sredstev

·        analiza izkaza uspeha

·        analiza s kazalniki

      • stanja financiranja
      • stanja investiranja
      • plačilne sposobnosti
      • obračanja
      • gospodarnosti
      • dobičkonosnosti
      • produktivnosti

·        predstavi uporabo posameznih plačilnih instrumentov in zavarovanja plačil

spremlja in vodi oskrbovalne verige –         pozna pomen oskrbovalnih verig

–         pozna področja sprejemanja odločitev v okviru oskrbovalnih verig

–         sodeluje pri oblikovanju partnerskih odnosov v oskrbovalnih verigah

–         pripravlja podatke za sklepanje pogodb

–         vodi pogajanja ob sklepanju novih pogodb in sestanke

–         pozna ustrezne zakonske podlage o obligacijskih razmerjih

–         pozna bistvene sestavine pogodbe

–         obvlada elemente zagotavljanja kakovosti delovnih procesov

–         pozna temeljne kategorije kakovosti in optimalna razmerja (stroški, profitabilnost, prag rentabilnosti ipd.)

–         Izdela načrt oskrbovalne verige,

–         definira kritična področja sprejemanja odločitev, tokove v oskrbovalni verigi  ter oskrbovalno verigo optimizira

–         opiše elemente pogodbe z naročnikom storitve

–         opiše predpise Obligacijskega zakonika, ki jih mora upoštevati pri sklepanju pogodb

–         opiše in predstavi način zagotavljanja kakovosti delovnega procesa in rezultatov ter ga kritično oceni

–         predstavi pomen in primere standardov kakovosti ter jih kritično oceni

 

spremlja in upošteva ustrezne zakone in predpise, ki urejajo kadrovsko področje –         pozna zakonodajo ter predpise s področja: delovnega prava, socialnega, zdravstvenega in invalidsko pokojninskega zavarovanja, vrednotenja in nagrajevanja dela, štipendiranja, socialno varstvenih ukrepov, varstva pri delu ter kolektivne pogodbe in predpise s področja kakovosti.

–         pozna in oblikuje evidence na področju dela

–         pozna načine varovanja podatkov

–         pozna predpise o varovanju in zaščiti osebnih podatkov ter varovanju informacij

–         pozna postopek zaposlovanja

–         pozna sestavine pogodbe ter pozna pravice in obveznosti iz delovnega razmerja, tako delodajalca kot delavca

–         pozna najpogostejše kršitve na področju delovnih razmerij

–         pozna vse oblike ter razloge prenehanja pogodbe o zaposlitvi

–         pozna postopke prenehanja pogodbe o zaposlitvi, odpovedne roke in odpravnine

–         pripravi koncept in osnutek internih pravilnikov (obveznih in priporočljivih)

–         našteje in opiše metode kontrole izvajanja zakonskih in notranjih predpisov ter ukrepe v primeru kršitev

–         pripravi osnutek obveznih evidenc na področju dela in socialne varnosti

–         pripravi koncept varovanja osebnih podatkov

–         predstavi postopek zaposlovanja

–         pripravi in predstavi osnovno strukturo pogodbe o zaposlitvi, podjemne pogodbe, pogodbe o avtorskem delu …

–         našteje sestavine pogodbe o zaposlitvi

–         našteje najpogostejše kršitve iz delovnega razmerja

–         našteje oblike in razloge prenehanja pogodbe o zaposlitvi

–         opiše različne postopke pri odpovedi pogodbe o zaposlitvi

–         opiše odpovedne roke in opiše v katerih primerih pripada delavcu odpravnina

 

sooblikuje politiko zaposlovanja, razvoja kadrov, sistema kompetenc in nagrajevanja v organizaciji –         pozna modele planiranja zaposlovanja

–         pozna postopek zaposlovanja

–         spremlja razvoj in sodeluje pri inovativnih kadrovskih rešitvah

–         prepozna tveganja, povezana s kadri

–         pripravi in predstavi načrt kadrovskih potreb v organizaciji

–         pripravi in predstavi načrt zaposlovanja

–         oblikuje predloge planov kadrovskih potreb v skladu s trendi v organizaciji in na trgu

–         opiše in predstavi sistem kompetenc z vidika uporabne vrednosti za organizacijo

–         poroča poslovodstvu o tveganjih v zvezi s kadri in predlaga preventivne in kurativne ukrepe

–         predstavi sistem nagrajevanja v organizaciji

sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci –         komunicira s sodelavci, poslovnimi partnerji doma in v tujini

–         komunicira s splošno javnostjo in strokovnimi javnostmi

–         soustvarja ustrezen prvi vtis o organizaciji pri sprejemanju poslovnih partnerjev in ob drugih stikih

–         informira sodelavce in poslovne partnerje oz. stranke

–         pozna pravila pisne, ustne in neverbalne komunikacije

–         obvlada etiko poslovnega komuniciranja

–         razume pomen poznavanja človekove osebnosti za uspešno poslovno sporazumevanje ter dobro pozna svoje osebnostne lastnosti

–         razlikuje dejavnike uspešne komunikacije in se zaveda njihovega pomena

–         pozna pomen pozitivnega mišljenja in samoobvladovanja ter ključne dimenzije čustvene inteligentnosti

–         obvlada veščine komuniciranja po telefonu (bonton telefonskega pogovora) in po ostalih elektronskih komunikacijskih medijih

–         pozna osnove retorike

–         zaveda se odgovornosti pri zagotavljanju točnosti informacij, ki jih posreduje strankam in sodelavcem

–         pozna in uporablja načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov

–         pripravi in predstavi načrt  komuniciranja s sodelavci, poslovnimi partnerji doma in v tujini

–         predstavi načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov

–         predstavi dejavnike uspešne komunikacije predstavi uspešne načine informiranja sodelavcev, poslovnih partnerjev oz. strank in javnosti

 

varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi –         upošteva predpise in zagotavlja varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti

–         upošteva standarde kakovosti, etična in druga pravila

–         deluje profesionalno in pozitivno predstavlja podjetje ter zastopa interese podjetja

–         uporablja računalniško opremo in informacijska orodja in ravna skladno s pravili na področju informacijske varnosti

–         skrbi za diskretnost in etičnost pri stikih s strankami

–         predstavi predpise za zagotavljanje varovanja osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti

–         predstavi minimalne standarde kakovosti, etična in druga pravila

 

sodeluje pri uvajanju promocije zdravja, spremlja in spodbuja vodstvo in zaposlene v skupni skrbi za varno in zdravo delo –         pozna predpise s področja varnosti in zdravja pri delu

–         pozna promocijo zdravja in rešitve za zmanjševanje bolniških odsotnosti ter zadovoljstvo zaposlenih

–         predstavi in opiše predpise s področja varnosti in zdravja pri delu

–         predstavi in predlaga rešitve za zmanjšanje bolniških odsotnosti ter promocije zdravja na delovnem mestu

IZVAJALCI

 

PRIJAVA

Print Friendly, PDF & Email