Kompetence:
- Sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci.
- Obvlada osnove retorike in javnega nastopanja.
- Skrbi za kooperativnost in timsko delo.
- Učinkovito in estetsko oblikuje ter posreduje poslovne informacije.
- Upravlja s konflikti in konfliktnimi situacijami.
Pogoji za pristop k certificiranju
Najmanj 4 letna srednja splošna izobrazba ali srednja strokovna izobrazba.
POTEK IZPITA
- Kandidat pripravi seminarsko nalogo v kateri pripravi predlog vzpostavitve celovitega načrta internega komuniciranja ali komuniciranja z javnostmi ali analiza kakšne akcije komuniciranja z javnostmi s predlogi. Kandidat opravi ustni zagovor seminarske naloge.
ali
- kandidat opravlja pisno preverjanje, ki obsega teoretične in praktične naloge. Testno polo oz. naloge pripravi izpitna komisija.
VELJAVNOST CERTIFIKATA
Veljavnost certifikata ni časovno omejena.
IZPITNE NALOGE
Kompetence | Znanja in spretnosti | Naloge za preverjanje |
sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci | – komunicira s sodelavci in poslovnimi partnerji doma in v tujini
– komunicira s splošno javnostjo in s strokovnimi javnostmi – soustvarja ustrezen prvi vtis o organizaciji pri sprejemanju poslovnih partnerjev in ob drugih stikih – informira sodelavce in poslovne partnerje oz. stranke – pozna pravila pisne, ustne in neverbalne komunikacije – obvlada etiko poslovnega komuniciranja – razume pomen poznavanja človekove osebnosti za uspešno poslovno sporazumevanje ter dobro pozna svoje osebnostne lastnosti – razlikuje dejavnike uspešne komunikacije in se zaveda njihovega pomena – pozna pomen pozitivnega mišljenja in samoobvladovanja ter ključne dimenzije čustvene inteligentnosti – obvlada veščine komuniciranja po telefonu (bonton telefonskega pogovora) in po ostalih elektronskih komunikacijskih medijih – pozna osnove retorike – zaveda se odgovornosti pri zagotavljanju točnosti informacij, ki jih posreduje strankam in sodelavcem – načrtuje komunikacijski proces; – načrtuje pripravo na komuniciranje; – analizira kakovost komuniciranja; – izbere eno ali dvosmerno komuniciranje glede na situacijo; – učinkovito vzpostavlja stik s sodelavci uporabniki in poslovnimi partnerji; – izbere govorno ali pisno komuniciranje; – analizira učinke nebesedne komunikacije; – presoja in reagira skladnost v komuniciranju; – prepozna, preprečuje in obvladuje motnje in ovire v komuniciranju |
– našteje in opiše vrste komunikacij (besedno, nebesedno; neposredno, posredno; znotraj osebno, medosebno, skupinsko, organizacijsko, …)
– pripravi in predstavi načrt komuniciranja s sodelavci, poslovnimi partnerji doma in v tujini – predstavi dejavnike uspešne komunikacije predstavi uspešne načine informiranja sodelavcev, poslovnih partnerjev oz. strank in javnosti – pojasni pomen in dinamiko komuniciranja kot osnove za izmenjavo informacij in sporočil – razloži komunikacijski model in proces – razloži enosmerno in dvosmerno komuniciranje – opiše pomen in učinke nebesedne komunikacije – pokaže in opiše osnovne značilnosti nebesedne komunikacije – pojasni pomen skladnosti besedne in nebesedne komunikacije – pojasni motnje in ovire v komunikaciji
|
obvlada osnove retorike in javnega nastopanja | – pozna osnove retorike;
– pozna zakonitosti javnega nastopanja in nastopanja v poslovnem svetu; – pozna osnovne zakonitosti nastopanja v medijih s poudarkom na televiziji in radiu; – razume pomen in postopek načrtovanja, priprave, izdelave, izvedbe in evalvacije predstavitve; – razume dejavnike uspešnosti javnega nastopanja in prestavitev; – obvlada javno predstavitev, kot posebno obliko komunikacije; – obvlada tremo in ustrezno ravna v kritičnih situacijah javnega nastopa |
– opredeli ciljno skupino, kateri želi posredovati informacije ter cilje, ki jih želi doseči;
– našteje vrste medijev oz. medijskih naprav, izbiro ter njih prednosti in slabosti. – naveže stik z izbrano javnostjo in učinkovito predstavi svoje zamisli ter ideje; – pripravi in izvede predstavitev – oblikuje predstavitve (mapa, diapozitivi, računalniško oblikovane predstavitve, video); – izbere primerna prezentacijska orodja in pripravi materiale; – izbere primeren medij oz. medijsko napravo za učinkovito predstavitev; – predstavi storitve, izdelke, poslovne rezultate, projekte organizacije; – pripravi in izvede javni nastop; – uporabi ustrezno podporno tehnologijo. |
skrbi za kooperativnost in timsko delo;
|
– pozna in razume razlike v delovanju skupine in tima;
– pozna načela, etiko in moralo vodenja; – pozna stile in modele vodenja – pozna in razume odnose in razmerja skupine in tima z vidika komuniciranja; – pozna pomen komuniciranja za sinergično delovanje tima in reševanje problemov – pozna pomen timskega iskanja inovativnosti pri idejah za reševanje problemov razume nujnost sprememb, izboljšav, napredka v skupini ali organizaciji – pozna dejavnike in postopke, ki vplivajo na oblikovanje oziroma spreminjanje kulture |
– izbere način komuniciranja glede na nalogo (enostavna/problemska);
– predstavi delovanje skupine ali tima; – analizira delovanje posameznika v timu; – oceni lastne kompetence za vodenje; – izbere in uporabi odgovarjajoč stil vodenja; – uporablja intuicijo kot orodje vodenja; – upošteva etiko in moralo pri vodenju; – poveže cilje organizacije s cilji zaposlenih; – predstavi načine vodenja tima; – oblikuje in razmeji položaje in vloge v timu – sestavi tim glede na funkcionalne in timske vloge; – predstavi temeljna pravila poslovne kulture; – načrtuje spremembo kulture organizacije (z uvajanjem sprememb na področju vodenja, medosebnih odnosov, organiziranosti, timskega dela, …)prilagodi komunikacijo glede na klimo v skupini ali timu; – predstavi metode in tehnike za iskanje idej; – izbere in oceni ustrezne rešitve/ideje. |
učinkovito in estetsko oblikuje ter posreduje poslovne informacije; | – razume vlogo komuniciranja za učinkovito vplivanje in usmerjanje;
– ovrednoti kakovostno povratno informacijo (pohvala, kritika); – pozna orodja prepričljivega komuniciranja; – pozna ustreznost uporabe temeljnih komunikacijskih veščin v specifičnih okoliščinah; – spozna problematiko konfliktne komunikacije; – spozna načine reševanja konfliktov. |
– izbere ustrezen način komuniciranja glede na dano situacijo;
– pripravi in predstavi povratno informacijo; – uporabi pohvalo in kritiko kot orodji za vplivanje in usmerjanje (motiviranje); – uporabi različna orodja prepričljivega komuniciranja (poslušanje, vprašanja, argumentacija); – pripravi dokazno gradivo za utemeljevanje in prepričevanje; – presoja ustreznost uporabe temeljnih komunikacijskih veščin v specifičnih okoliščinah; – rešuje konfliktno komunikacijo; – uporabi primeren način reševanja konfliktov. |
obvlada veščine in spretnosti za upravljanje s konflikti in konfliktnimi situacijami. | – pozna in uporablja načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov
– pozna značilno delovanje težavnih sogovornikov; – razume izvore konfliktov (sporov); – pozna tehnike ravnanja v spornih situacijah za učinkovito reševanje; problemov, pritožb in reklamacij; – pozna možne načine reševanja konfliktov; – pozna možne načine reševanja reklamacije. – analizira vzroke za neučinkovito komunikacijo; – prepoznava, analizira in rešuje konfliktne situacije; – rešuje probleme; – prepozna posamezne tipe težavnostnih situacij s pomočjo optimalnega komunikacijskega sloga; – uspešno komunicira z zahtevnimi strankami |
– predstavi načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov
– predstavi pristope pri delu s težavnimi sogovorniki – predstavi in razloži vzroke za nastanek problemov, konfliktov, spornih situacij – predstavi rešitve za učinkovito reševanje problemov, konfliktov, spornih situacij – |
IZVAJALCI
Sarajevska škola poslovnih veština