IZPIT – Usposobljena oseba za poslovno komuniciranje

PRIJAVA

Kompetence:

  • Sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci.
  • Obvlada osnove retorike in javnega nastopanja.
  • Skrbi za kooperativnost in timsko delo.
  • Učinkovito in estetsko oblikuje ter posreduje poslovne informacije.
  • Upravlja s konflikti in konfliktnimi situacijami.

Pogoji za pristop k certificiranju

Najmanj 4 letna srednja splošna izobrazba ali srednja strokovna izobrazba.

POTEK IZPITA

  • Kandidat pripravi seminarsko nalogo v kateri pripravi predlog vzpostavitve celovitega načrta internega komuniciranja ali komuniciranja z javnostmi ali analiza kakšne akcije komuniciranja z javnostmi s predlogi. Kandidat opravi ustni zagovor seminarske naloge.

ali

  • kandidat opravlja pisno preverjanje, ki obsega teoretične in praktične naloge. Testno polo oz. naloge pripravi izpitna komisija.

VELJAVNOST CERTIFIKATA

Veljavnost certifikata ni časovno omejena.

IZPITNE NALOGE

Kompetence Znanja in spretnosti Naloge za preverjanje
sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci –         komunicira s sodelavci in poslovnimi partnerji doma in v tujini

–         komunicira s splošno javnostjo in s strokovnimi javnostmi

–         soustvarja ustrezen prvi vtis o organizaciji pri sprejemanju poslovnih partnerjev in ob drugih stikih

–         informira sodelavce in poslovne partnerje oz. stranke

–         pozna pravila pisne, ustne in neverbalne komunikacije

–         obvlada etiko poslovnega komuniciranja

–         razume pomen poznavanja človekove osebnosti za uspešno poslovno sporazumevanje ter dobro pozna svoje osebnostne lastnosti

–         razlikuje dejavnike uspešne komunikacije in se zaveda njihovega pomena

–         pozna pomen pozitivnega mišljenja in samoobvladovanja ter ključne dimenzije čustvene inteligentnosti

–         obvlada veščine komuniciranja po telefonu (bonton telefonskega pogovora) in po ostalih elektronskih komunikacijskih medijih

–         pozna osnove retorike

–         zaveda se odgovornosti pri zagotavljanju točnosti informacij, ki jih posreduje strankam in sodelavcem

–         načrtuje komunikacijski proces;

–         načrtuje pripravo na komuniciranje;

–         analizira kakovost komuniciranja;

–         izbere eno ali dvosmerno komuniciranje glede na situacijo;

–         učinkovito vzpostavlja stik s sodelavci uporabniki in poslovnimi partnerji;

–         izbere govorno ali pisno komuniciranje;

–         analizira učinke nebesedne komunikacije;

–         presoja in reagira skladnost v komuniciranju;

–         prepozna, preprečuje in obvladuje motnje in ovire v komuniciranju

–         našteje in opiše vrste komunikacij (besedno, nebesedno; neposredno, posredno; znotraj osebno, medosebno, skupinsko, organizacijsko, …)

–         pripravi in predstavi načrt  komuniciranja s sodelavci, poslovnimi partnerji doma in v tujini

–         predstavi dejavnike uspešne komunikacije predstavi uspešne načine informiranja sodelavcev, poslovnih partnerjev oz. strank in javnosti

–         pojasni pomen in dinamiko komuniciranja kot osnove za izmenjavo informacij in sporočil

–         razloži komunikacijski model in proces

–         razloži enosmerno in dvosmerno komuniciranje

–         opiše pomen in učinke nebesedne komunikacije

–         pokaže in opiše osnovne značilnosti nebesedne komunikacije

–         pojasni pomen skladnosti besedne in nebesedne komunikacije

–         pojasni motnje in ovire v komunikaciji

 

obvlada osnove retorike in javnega nastopanja –         pozna osnove retorike;

–         pozna zakonitosti  javnega  nastopanja in nastopanja v poslovnem svetu;

–         pozna osnovne zakonitosti nastopanja v medijih s poudarkom na televiziji in radiu;

–         razume pomen in postopek načrtovanja, priprave, izdelave, izvedbe in evalvacije predstavitve;

–         razume dejavnike uspešnosti javnega nastopanja in prestavitev;

–         obvlada javno predstavitev, kot posebno obliko komunikacije;

–         obvlada tremo in ustrezno ravna v kritičnih situacijah javnega nastopa

–         opredeli ciljno skupino, kateri želi posredovati informacije ter cilje, ki jih želi doseči;

–         našteje vrste medijev oz. medijskih naprav, izbiro ter njih prednosti in slabosti.

–         naveže stik z izbrano javnostjo in učinkovito predstavi svoje zamisli ter ideje;

–         pripravi in izvede predstavitev

–         oblikuje predstavitve (mapa, diapozitivi,  računalniško oblikovane predstavitve, video);

–         izbere primerna prezentacijska orodja in pripravi materiale;

–         izbere primeren medij oz. medijsko napravo za učinkovito predstavitev;

–         predstavi storitve, izdelke, poslovne rezultate, projekte organizacije;

–         pripravi in izvede javni nastop;

–         uporabi ustrezno podporno tehnologijo.

skrbi za kooperativnost in timsko delo;

 

–         pozna in razume razlike v delovanju skupine in tima;

–         pozna načela, etiko in moralo vodenja;

–         pozna stile in modele vodenja

–         pozna in razume odnose in razmerja skupine in tima z vidika komuniciranja;

–         pozna pomen komuniciranja za sinergično  delovanje tima in reševanje problemov

–         pozna pomen timskega iskanja inovativnosti pri idejah za reševanje problemov razume nujnost sprememb, izboljšav, napredka v skupini ali organizaciji

–         pozna dejavnike in postopke, ki vplivajo na oblikovanje oziroma spreminjanje kulture

–       izbere način komuniciranja glede na nalogo (enostavna/problemska);

–       predstavi delovanje skupine ali tima;

–       analizira delovanje posameznika v timu;

–       oceni lastne kompetence za vodenje;

–       izbere in uporabi  odgovarjajoč stil vodenja;

–       uporablja intuicijo kot orodje vodenja;

–       upošteva etiko in moralo pri vodenju;

–       poveže  cilje organizacije s cilji zaposlenih;

–       predstavi načine vodenja tima;

–       oblikuje in razmeji položaje in vloge v timu

–       sestavi tim glede na funkcionalne in timske vloge;

–       predstavi temeljna pravila poslovne kulture;

–       načrtuje spremembo kulture organizacije (z uvajanjem sprememb na področju vodenja, medosebnih odnosov, organiziranosti, timskega dela, …)prilagodi komunikacijo glede na klimo v skupini ali timu;

–       predstavi metode in tehnike za iskanje idej;

–       izbere in oceni ustrezne rešitve/ideje.

učinkovito in estetsko oblikuje ter posreduje poslovne informacije; –         razume vlogo komuniciranja za učinkovito vplivanje in usmerjanje;

–         ovrednoti kakovostno povratno informacijo (pohvala, kritika);

–         pozna orodja prepričljivega komuniciranja;

–         pozna ustreznost uporabe temeljnih komunikacijskih veščin v specifičnih okoliščinah;

–         spozna problematiko konfliktne komunikacije;

–         spozna načine reševanja konfliktov.

–         izbere ustrezen način komuniciranja glede na dano situacijo;

–         pripravi in predstavi povratno informacijo;

–         uporabi pohvalo in kritiko kot orodji za vplivanje in usmerjanje (motiviranje);

–         uporabi različna orodja prepričljivega komuniciranja (poslušanje, vprašanja, argumentacija);

–         pripravi dokazno gradivo za utemeljevanje in  prepričevanje;

–         presoja ustreznost uporabe temeljnih komunikacijskih veščin v specifičnih okoliščinah;

–         rešuje konfliktno komunikacijo;

–         uporabi primeren način reševanja konfliktov.

obvlada veščine in spretnosti za upravljanje s konflikti in konfliktnimi situacijami. –         pozna in uporablja načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov

–         pozna značilno delovanje težavnih sogovornikov;

–         razume izvore konfliktov (sporov);

–         pozna tehnike ravnanja v spornih situacijah za učinkovito reševanje; problemov, pritožb in reklamacij;

–         pozna možne načine reševanja konfliktov;

–         pozna možne načine reševanja reklamacije.

–         analizira vzroke za neučinkovito komunikacijo;

–         prepoznava, analizira in rešuje konfliktne situacije;

–         rešuje probleme;

–         prepozna posamezne tipe težavnostnih situacij s pomočjo optimalnega komunikacijskega sloga;

–         uspešno komunicira z zahtevnimi strankami

–         predstavi načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov

–         predstavi pristope pri delu s težavnimi sogovorniki

–         predstavi in razloži vzroke za nastanek problemov, konfliktov, spornih situacij

–         predstavi rešitve za učinkovito reševanje problemov, konfliktov, spornih situacij

IZVAJALCI

Sarajevska škola poslovnih veština

PRIJAVA

Print Friendly, PDF & Email