Kompetence:
- Pripravi jedilni prostor.
- Sprejema goste in se poslovi.
- Sprejema naročila.
- Pripravi in postreže odprte, stekleničene in mešane pijače ter napitke.
- Postreže redne in izredne obroke.
- Dela v točilnici.
- Obračuna storitev.
Pogoji za pristop k izpitu
- zaključena 3 letna srednja poklicna izobrazba,
- zdravniško spričevalo o zdravstveni zmožnosti za delo z živili.
POTEK IZPITA
Praktično z zagovorom.
Kandidat je uspešen, če doseže vsaj 60% uspešnost.
Merila, ki jih komisija upošteva pri ocenjevanju:
- načrtovanje in priprava naloge
- racionalno poraba časa in materiala
- kakovost storitve
- upoštevanje pravil varovanja zdravja in varnosti pri delu
- razumevanje dokumentacije
- pravilno vzdrževanje na strojih, napravah in opremi
Izločilna merila:
- upoštevanje sanitarno higienskih pravil in varstva pri delu
- upoštevanje bontona in pravil poslovnega komuniciranja
VELJAVNOST CERTIFIKATA
Veljavnost certifikata ni časovno omejena.
IZPITNE NALOGE
Kompetence | Znanja in spretnosti | Izpitne naloge |
pripravi jedilni prostor | · organizira in razporeja delo pomožnemu osebju
· uredi stole in pripravi mize z ustreznimi pogrinjki glede na vrsto in namen obroka · izbere in postavi primerno dekoracijo za različne priložnosti omizja in prostora in pri tem · izbere ustrezen inventar, glede na izbor jedi in pijač ter način ponudbe samopostrežnega bifeja (za sedeče ali stoječe goste oz. kombinacijo obeh) · pripravi pogrinjke za redne in izredne obroke · postavi dekoracije in zlaga serviete na različne načine · pripravi servirno mizo glede na vrsto obroka · pripravi pomožno mizo ali voziček in ju primerno uredi za delo · pripravi bifejsko omizje za samopostrežbo, glede na prostor in namen obroka · pripravi prostor za nemoteno izvedbo rednih dnevnih obrokov · opravi vsa pripravljalna dela oziroma pri tem delu nadzoruje pomožno osebje · vzdržuje čistočo in urejenost jedilnega prostora · pozna estetska pravila in jih upošteva pri postavitvi dekoracije · rešuje probleme pri organizaciji in izvajanju posameznih nalog skupaj s sodelavci in predpostavljenim vodjem · pozna pomen uporabe in namena servirne mize v jedilnici za različne priložnosti · pozna pomen uporabe pomožne mize ali vozička glede na način strežbe · upošteva splošne higienske standarde in HACCP · pozna pravila organizacije dela glede na vrsto gostinskega obrata |
· pripravi in predstavi urejen jedilni prostor
· predstavi splošne higienske standarde in HACCP |
sprejema goste in se poslovi | · sprejme gosta
· pospremi gosta do proste mize · izbere primeren prostor glede na željo gosta · pospremi gosta iz prostora in se od njega poslovi · obvlada osnove bontona in jih upošteva pri delu z gosti · zna vzpostaviti primeren kontakt in komunikacijo z gostom · zna z gosti komunicirati v enem tujem jeziku · zna pravilno ponuditi, predstaviti in opisati posamezno ponudbo · zna izbrati ter uporabiti pravilen pristop in način ob poslovitvi · zaveda se pomena pisanih in nepisanih pravil poslovnega komuniciranja |
· sprejme gosta in ga pospremi do mize
· pozdravi gosta v tujem jeziku · komunicira z gostom in upošteva njegove želje · pospremi gosta iz prostora in se od njega poslovi · opiše kako se pravilno sprejme gosta glede na vrsto gostinskega obrata ali dogodka |
sprejema naročila | · preveri pisno in posebno ponudbo
· pozna pomen in vsebino dnevne ponudbe · predstavi ponudbo · svetuje pri izbiri hrane, prilog, prikuh in pijače ob upoštevanju želja gostov · ponudi in poveže vina in druge pijače z jedmi · zabeleži naročilo · preda naročilo kuhinji · pozna različne jedi in pijače · pozna pravila priporočanja pijač k posameznim vrstam jedi in rednim obrokom · zna pri prevzemu naročila upoštevati vsa pravila dobrega prodajalca in pri tem biti spreten in takten v komunikaciji · pozna osnovno psihologijo gostov · pozna tehniko sprejema naročila ter predajo le-tega posameznemu oddelku · zna rokovati z osnovno programsko opremo, ki se uporablja pri oddaji naročila |
· predstavi ponudbo
· predstavi ponudbo v tujem jeziku · komunicira z gostom in svetuje pri izbiri hrane in pijače · predstavi primer zahtevnega gosta na predlog izpitne komisije · zabeleži naročilo · preda naročilo kuhinji · predstavi postopek sprejem naročila in utemelji priporočila gostom |
pripravi in postreže odprte, stekleničene in mešane pijače ter napitke | · prezentira, odpira in nataka pijače in napitke
· meša pijače in jih postreže v ustreznem kozarcu z dekoracijo · pripravi napitke · izbere pravi inventar za različne vrste pijač in napitkov · upošteva ustreznost temperature pijač in napitkov pri postrežbi · postreže pijače pri barskem pultu ali pri mizi · pozna inventar za pripravo in strežbo pijače, njegovo uporabo za pravilno postrežbo posameznih skupin pijač · obvlada tehniko predstavitve, odpiranja in točenja posamezne vrste vina · pozna brezalkoholne in alkoholne pijače ter osnovne skupine mešanih pijač in primernost ponudbe glede na čas in namen · obvlada tehniko mešanja pijač in na osnovi izbrane recepture · ustrezno shrani posamezne vrste pijač · pozna tehniko priprave različnih toplih napitkov ter njihovo postrežbo · pozna normative za posamezne pijače in dodatke · pozna določbe Zakona o omejevanju porabe alkohola in jih upošteva · upošteva splošne higienske standarde in HACCP |
· pripravi in postreže odprte, stekleničene in mešane pijače ter napitke po navodilih izpitne komisije
· opiše opravljeno storitev · predstavi splošne higienske standarde in HACCP · opiše omejitve po Zakonu o omejevanju porabe alkohola |
postreže redne in izredne obroke | · prevzame naročilo iz kuhinje
· postreže redne obroke na navadni in francoski način strežbe · postreže izredne obroke in upošteva posebnosti strežbe (hladno-topli bife, party, banket, …) · streže redne in izredne obroke izven matične hiše · pripravlja jedi pred gostom (flambiranje, filiranje, razkosavanje, mešanje, fondue) · spoštuje časovne standarde za postrežbo · deservira · obvlada vse načine strežbe in uporabo le-teh za posamezno vrsto rednega obroka · zna se prilagajati specifikam postrežbe penzionskih in alakart gostov · pozna značilnosti izrednih obrokov in jih zna strokovno postreči · pri postrežbi zna upoštevati pravila zaporedja postrežbe jedi in pijač · pozna in razlikuje posamezno jed zaradi prevzema svojega naročila iz kuhinje · pozna osnove priprave jedi pred gostom in pri tem pazi na varstvo pri delu · obvlada različne tehnike deserviranja · upošteva splošne higienske standarde in HACCP |
· postreže redni ali izredni obrok po navodilih izpitne komisije
· opiše opravljeno storitev · predstavi splošne higienske standarde in HACCP |
dela v točilnici | · pripravi točilni prostor
· streže odprte in stekleničene pijače · pripravi in streže tople napitke · naroča in prevzema material iz skladišča · shranjuje in skladišči zaloge · vodi ustrezno dokumentacijo ter na osnovi le-te naroča pijače iz centralnega skladišča ali izbranega dobavitelja · pozna stroje in naprave, njihovo pravilno uporabo, upošteva vsa navodila o varstvu pri delu ter pravilno vzdrževanje le-teh · obvlada tehniko priprave različnih toplih pijač in napitkov ter njihovo postrežbo · pozna postopek pravilnega shranjevanja in skladiščenja pijač · upošteva splošne higienske standarde in HACCP |
· Pripravi točilnico
uredi točilnico, inventar, naprav in pripomočkov pregleda in dopolni zaloge · Postreže gosta prevzeme naročilo blokira naročilo pripravi pijačo po naročilu postreže pijačo zaračuna naročilo poslovi se od gosta in deservira · Naredi dnevni obračun v točilnici izdelava obračuna dnevnega iztržka in porabe materiala · Predstavi splošne higienske standarde in HACCP |
obračuna storitev | · blokira in evidentira prodajo
· zaračuna storitev · izdela obračun dnevnega iztržka in porabe materiala · pozna osnovno programsko opremo za obračun in izdajo računov · pozna postopek izdelave računa za določeno storitev ter primerno predložitev le-tega gostu · pozna cene, normative, različne oblike plačevanja računov in je pri zaračunavanju storitev pošten |
· obračuna storitev
· predstavi in utemelji obračun |
IZVAJALCI