IZPIT – Prodajni agent

PRIJAVA
Kompetence:

  • Razume organiziranost podjetja, vlogo in pozicijo prodajnega oddelka.
  • Načrtuje marketinške aktivnosti, definira cilje in pripravi načrt prodaje.
  • Spremlja delovanje mednarodnih in nacionalnih institucij in upošteva ustrezne zakone in predpise v nacionalnem in mednarodnem poslovanju.
  • Spremlja in kritično presoja razmere na trgu ter zna predvideti bodoče potrebe in želje strank.
  • Pripravi in predstavi ponudbo.
  • Vodi prodajni razgovor, se izogiba konfliktom in rešuje reklamacije v odnosu s strankami.
  • Zaključuje posle in ohranja profesionalne odnose s strankami.

Pogoji za pristop k izpitu

Strokovno  kvalifikacijo lahko pridobijo kandidati z najmanj srednjo strokovno izobrazbo.

POTEK IZPITA

Teoretično preverjanje v obliki pisnega in ustnega izpita:

  • Pisno preverjanje opravijo vsi kandidati. Kandidatom, ki so dosegli 60 % uspeh ni potrebno opravljati ustnega izpita.
  • Ustno preverjanje opravijo kandidati, ki so na pisnem preverjanjem dosegli od 40 do 60 %. Kandidatu se zastavijo tri vprašanja. Če kandidat pravilno odgovori na dve vprašanji je izpit opravil.

Merila ocenjevanja:

  • teoretična znanja o trženju in tržnem načrtovanju,
  • poznavanje osnovnih principov uporabe marketinških orodij,
  • način prodajne predstavitve.

VELJAVNOST CERTIFIKATA
Certifikati so veljavni 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat potrdilo obnovi z udeležbo na osvežitvenem usposabljanju, ki mu sledi preverjanje ali potrjevanje.

IZPITNE NALOGE

Kompetence Znanja in spretnosti Izpitne naloge
Razume organiziranost podjetja izdelke oz. storitve in pozicijo prodajnega oddelka

 

–        pozna organiziranost  podjetja in poslovne funkcije

–        pozna vlogo prodaje  za podjetje in povezavo  z drugimi poslovnimi funkcijami

–        okvirno predstavi cilje in strukturo podjetja

–        našteje in opiše poslovne funkcije podjetja, pojasni njihovo povezanost in namen

–        predstavi svoj pogled na marketinški in prodajni oddelek

–        opiše vlogo in pomen razvojne strategije podjetja

Načrtuje marketinške aktivnosti, definira cilje in pripravi načrt prodaje

 

–        spoznava marketinških priložnosti doma in v tujini

–        pozna tržni potencial, načrt prodaje

–        pozna možnosti povečevanja vrednosti izdelka oz. storitve

–        načrtuje prodajno mrežo in prodajne poti

–        pozna preskrbovalne verige

–        pozna organizacijo prodajne mreže na terenu

–        pozna  končna prodajna mesta

–        obvlada marketinške strategije

–        pozna načine formiranja cen izdelkov

–        obvlada finančne projekcije

–        pozna osnovna orodja marketinškega spleta (7P)

–        razume vlogo vsakega  izmed orodij

–        razume vlogo sodobnih tehnologij ter mobilnega marketinga

–        razloži tržni potencial in ciljni trg za prodajo izbranih izdelkov oziroma storitev

–        pojasni kako se sestavi vrednostni in količinski načrt prodaje

–        našteje stroške trženja

–        pojasni dinamiko potrebnih aktivnosti

–        na izbranem primeru izračuna donosnost, gospodarnost prodaje

–        našteje orodja marketinškega spleta

–        opiše pomen preskrbovalnih verih

–        pojasni vlogo in pomen izdelka, cen, tržnega komuniciranja, prodajnih mest, prodajnega osebja, procesov v prodaji, ter referenc v trženju

–        pojasni kako kombiniramo mobilni in klasični marketing

–        pojasni nivoje izdelka na svojem primeru

–        pojasni komunikacijski splet, ter spreminjanje dinamike in spleta tekom oglaševalske akcije

–        pojasni pomen politike cen, ter vlogo politike cen pri pospeševanju prodaje

–        našteje in opiše načine povečevanja vrednosti izdelka oz. storitve

–        pojasni na katere procese mora biti pozoren pri prodaji

–        pojasni termin  »tržni lijak« na primeru svojega marketinškega načrta, ter pojasni potrebne aktivnosti

–        razloži reference podjetja v povezavi z dano ponudbo

–        grafično prikaže in razloži organiziranost prodajne mreže

 

Spremlja delovanje mednarodnih in nacionalnih institucij in upošteva ustrezne zakone in predpise v nacionalnem in mednarodnem poslovanju –        pozna mednarodne institucije na področju mednarodne menjave in mednarodnih financ ter njihov pomen

–        zbira poslovne informacije in zakonske ter druge omejitve in obveznosti

–        pozna mednarodno in pogodbeno pravo

–        opredeli položaj in vlogo mednarodnih institucij na področju mednarodne menjave in mednarodnih financ

–        opiše pomembne mednarodne predpise in direktive, ki vplivajo na izvajanje prodajne funkcije

–        opiše nacionalne specifike za določen trg

 

Spremlja in kritično presoja razmere na trgu ter zna predvideti bodoče potrebe in želje strank

 

–        razume pojme tržno informacijskega sistema

–        ugotavlja nacionalne/lokalne značilnosti trga

–        ugotavlja tržni položaj poslovnih partnerjev in konkurence

–        ugotavlja priložnosti in nevarnosti na področju prodaje

–        zna zbirati podatke o kupcih, dobaviteljih, konkurentih

–        zna primerjati ponudbo več ponudnikov

–        zna izdelati in pojasniti analizo prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti (SWOT analizo)

–        opiše katere primarne in sekundarne podatke je pomembno spremljati s strani podjetja

–        našteje  relevantne sekundarne vire

–        pojasni kako do ustreznih primarnih podatkov

–        razloži prednosti, slabosti ter priložnosti in nevarnosti ter predlaga izboljšave (SWOT analiza)

 

Pripravi in predstavi ponudbo

 

–        dobro pozna izdelke oz. storitve iz ponudbe

–        pripravi ponudbo

–        pozna strukturo ponudbe

–        zna izračunati donosnost prodaj

–        pozna strukturo prodajne cene in kalkulacijo cene

–        pozna točko preloma

–        prepozna lastnega komunikacijskega stila

–        pripravi se za profesionalno predstavitev

–        preverja in spremlja stanje kupca

–        zna pripraviti individualno prodajno strategijo

–        se zna samoorganizirati

 

–        izračuna ceno in pojasni kalkulacijo in točko preloma

–        izračuna donosnost prodaj in pojasni izračun

–        razloži svoje prednosti kot prodajalca

–        našteje in opredeli elemente ponudbe

–        na primeru opiše kako predstavi ponudbo

–        razloži kako se pripraviti na prodajni sestanek

–        pojasni kako spremljati potek sodelovanja s stranko ter kako hraniti in ravnati z dokumentacijo

–        razloži kako izdela strategijo da doseganje individualnega prodajnega plana

–        pojasni kako organizira svoje delo

–        pojasni kako preveri stanje kupca

Vodi prodajni razgovor, se izogiba konfliktom  in rešuje reklamacije v odnosu s strankami –        zna vzpostaviti uvodni kontakt in graditi  zaupanje pri stranki

–        zna ugotavljati in zbujati potrebe strank

–        zna predstaviti  ponudbo in prepoznavati  nakupne signale

–        ve kako se pripraviti na pogajanja in kako naj  obravnava reklamacije

–        razume pogajalske taktike in proti taktike

–        pozna osnove psihologije prodaje

–        opiše strukturo in potek prodajnega razgovora

–        na primeru pojasni, kako vzpostavi kontakt in kako gradi zaupanje

–        izbere primer in pojasni kako postaviti stranki vprašanja, razumeti njihove potrebe in vzbujati potrebe

–        razloži kako se pripravi na pogajanja in kako jih vodi

Zaključuje posle in ohranja profesionalne odnose s strankami

 

–        ve kako zaključiti  prodaji razgovor

–        zna pridobiti  priporočila

–        ve kako ohranjati stike s strankami

–        prizadeva si izboljšati sodelovanje s strankami

–        pozna sistem medsebojnega poročanja INTRASTAT in EXTRASTAT

–        pozna sistem in način poročanja Banki Slovenije v zvezi z mednarodnim poslovanjem

–        obvlada poslovno dokumentacijo

–        pozna predpise o arhiviranju poslovne in tehnične dokumentacije

–        obvlada sodobne načine elektronskega poslovanja

–        pozna načine zbiranja, obdelave in shranjevanja elektronskih podatkov

–        pozna osnove pogodbenega prava

–        pozna glavne plačilne instrumente

–        pozna mednarodne plačilne instrumente

–        pozna možnosti izterjave plačil

–        pozna mednarodne instrumente za zavarovanje plačil

–        pozna reklamacijski postopek

–        opiše logistične postopke za realizacijo pogodbe

–        opiše administrativne postopke za realizacijo pogodbe

–        pojasni kako zaključi prodajni razgovor

–        pojasni kako do priporočil

–        našteje in opiše elemente pogodbe

–        pojasni zakaj in kako ohranja stike s strankami

–        opiše načine spremljanja izvajanja pogodbe

–        na konkretnem primeru pove, kako bi izboljšal storitev

–        na konkretnem primeru naredi analizo izvedenega posla in jo predstavi

–        pojasni izbrane plačilne instrumente ter njihove prednosti

–        pojasni postopek izterjave

–        opiše sistem poročanja INTRASTAT in EXTRASTAT

–        opiše sistem poročanja Banki Slovenije v zvezi z mednarodnim poslovanjem

–        opiše reklamacijski postopek

IZVAJALCI

PRIJAVA

Print Friendly, PDF & Email