IZPIT – Vodenje izvozno uvoznega poslovanja

PRIJAVA

Kompetence:

  • spremlja delovanje mednarodnih in nacionalnih institucij ter upošteva ustrezne zakone in predpise v nacionalnem in mednarodnem poslovanju
  • analizira podatke o pogojih poslovnega sodelovanja v različnih državah, pri poslovnih partnerjih in konkurenci
  • načrtuje, organizira in vodi delovni proces v mednarodnem poslovanju
  • pripravlja in izvaja komercialne aktivnosti v mednarodnem poslovanju
  • sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci v skladu s socialno-kulturnimi elementi
  • vodi evidence, pripravlja poročila ter arhivira listine in dokumentacijo o poslovnih partnerjih
  • zagotavlja kakovost in uspešnost dela v delovnem okolju, varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi na področju mednarodnega poslovanja

Pogoji za pristop k izpitu

Ni posebnih strokovnih pogojev za pristop k izpitu.

Kandidat prijavnici in osnovnim dokazilom priloži tudi projektno nalogo. V projektni nalogi se izdela: izvozni načrt ali uvozni načrt ali izvozno-uvozni načrt ali tržna raziskava ali prodajna ponudba ali strategija poslovnih pogajanj ali načrt financiranja določenega posla ali priprava prodajno-nabavne pogodbe z elementi zavarovanja plačil ipd.).

Navodila za izdelavo projektne naloge

POTEK IZPITA

Kandidatom se na osnovi dokazil lahko priznajo ustrezna področja oz. vsebine kataloga, lahko tudi kvalifikacija v celoti.

Kandidat prijavnici in osnovnim dokazilom priloži tudi projektno nalogo. V projektni nalogi se izdela: izvozni načrt ali uvozni načrt ali izvozno-uvozni načrt ali tržna raziskava ali prodajna ponudba ali strategija poslovnih pogajanj ali načrt financiranja določenega posla ali priprava prodajno-nabavne pogodbe z elementi zavarovanja plačil ipd.).

Če komisija na osnovi predloženih dokazil ne more potrditi vseh vsebin kataloga, kandidatu določi izpitne naloge.

Izpit poteka v dveh delih:

  1. pregled projektne naloge,
  2. predstavitev in zagovor projektne naloge.

Kandidat je uspešen, če oba dela opravi pozitivno. Če kandidat  zadovoljivo opravi le en del, lahko v naslednjem  roku opravlja izpit le za manjkajoči del. V tretjem ponavljanju izpit opravlja v celoti.

VELJAVNOST CERTIFIKATA
Certifikati so veljavna 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat, na podlagi potrjevanja, pridobi nov certifikat s predložitvijo dokazil o delu in usposabljanju na tem področju.

IZPITNE NALOGE

Kompetence Znanja in spretnosti Naloge za preverjanje
Spremlja delovanje mednarodnih in nacionalnih institucij ter upošteva ustrezne zakone in predpise v nacionalnem in mednarodnem poslovanju –  pozna mednarodne institucije na področju mednarodne menjave in mednarodnih financ ter njihov pomen

–  zbira poslovne informacije in zakonske ter druge omejitve in obveznosti

–  Opredeli položaj in vlogo mednarodnih institucij na področju mednarodne menjave in mednarodnih financ
Analizira podatke o pogojih poslovnega sodelovanja v različnih državah, pri poslovnih partnerjih in konkurenci –  sodeluje pri ugotavljanju nacionalnih/lokalnih značilnosti trga

–  ugotavlja tržni položaj poslovnih partnerjev in konkurence

–  ugotavlja priložnosti in nevarnosti komercialnega poslovanja

Opiše potrebne informacije za odločanje o nakupu:

–  opredeli potrebne informacije, kadre in potreben čas za pridobivanje informacij

–  opredeli aktivnosti zbiranja in obdelave informacij

–  določi in opiše kriterije za uporabo informacij

–  pripravi zaključke in predloge na podlagi konkretne SWOT-analize

–  opiše osnovne zakonitosti uvoza in izvoza

–  opiše osnovne zakonitosti storitev (naročanja oz. izvajanja) v mednarodnem poslovanju

–  na izbranem primeru izračuna donosnost, gospodarnost prodaje

–  opiše vlogo in pomen razvojne strategije podjetja

–  komentira izbran primer razvojne strategije podjetja

–  opiše sestavine uvozno/izvoznega načrta

–  opiše pristojnosti in odgovornosti posameznih funkcij v podjetju

–  opiše povezanost finančne in prodajne funkcije

–  opiše osnovne poslovne procese in postopke

Načrtuje, organizira in vodi delovni proces v mednarodnem poslovanju –  stalno spremlja tuje trge in pridobiva informacije o njih

–  organizira delo po prioritetah in pripravi načrt dela

–  pozna pomen mednarodne menjave in ekonomske zakonitosti na tem področju

–  pozna metode in cilje spremljanja trga in konkurence

–  obvlada tržne raziskave

–  pozna baze podatkov

–  obvlada osnovne statistične obdelave podatkov

–  spremlja razvoj stroke in trende

–  zbira razpoložljive informacije v vseh oblikah

–  identificira pomembne komercialne/tržne dogodke

–  uporablja in veča svojo komercialno mrežo

–  komunicira s strankami/z dobavitelji

–  ustvarja in vzdržuje zanesljive poslovne odnose v skladu z etičnimi in kulturnimi vrednotami

–  sodeluje pri rednem dopolnjevanju poslovno-informacijskega sistema (po področjih, v skladu s postopki)

–  posreduje informacije nadrejenim

–  sodeluje pri ugotavljanju priložnosti in nevarnosti

–  preverja zanesljivost informacij

–  pozna značilnosti tujih ciljnih trgov

–  pozna pravne sisteme in mednarodne pravne okvire

–  pozna finančne in carinske predpise ter postopke in mednarodno poslovno okolje

–  organizira in oceni stroške zbiranja in obdelave informacij

–  opredeli potrebne informacije, kadre in potreben čas za pridobitev informacij

–  pripravi splošen osnutek osnove za odločanje

–  iz zanesljivih virov zbira in analizira ustrezne informacije ter jih posreduje nadrejenimi

–  določi kriterije za uporabo informacij in pri tem upošteva strategijo podjetja

–  opredeli zahteve za zunanje izvajalce za izdelavo elaborata ustreznosti poslovnih partnerjev v skladu z dogovorom z nadrejenimi

–  spremlja izdelavo študije

–  sodeluje pri SWOT oz. drugi potrebni analizi

–  pripravi zaključke na podlagi študij in analiz

–  pripravi predloge in osnove za odločanje

–  preveri, ali je načrt dela v skladu s strategijo podjetja

–  pozna osnovne načine in elemente načrtovanja aktivnosti ter sestavine uvozno/izvoznega načrta

–  pozna osnovne zakonitosti uvoza in izvoza blaga ter storitev

–  pozna metode za ugotavljanje donosnosti

–  obvlada izvedbo tržnih analiz in pripravo poročil

–  obvlada osnovna pravila ter standarde organizacije dela in podjetja

–  pozna organizacijske strukture

–  pozna vlogo razvojne strategije podjetja

–  pozna pristojnosti in odgovornosti različnih funkcij

–  Pripravi in utemelji organizacijski model vodenja organizacijske enote povezane z mednarodnim  komercialnim poslovanjem

–  Pripravi in predstavi projektno nalogo – izvozni načrt ali uvozni načrt ali izvozno-uvozni načrt

Pripravlja in izvaja komercialne aktivnosti v mednarodnem poslovanju –  zazna in izbere ciljne skupine in ciljne stranke

–  določi cilje za posamezne stranke

–  določi, načrtuje in organizira ugotavljanje povpraševanja oz. potencialnih kupcev ter opredeli potrebna sredstva in orodja za izvedbo

–  oceni ugotovljena povpraševanja ter pripravi poslovno in finančno analizo

–  ugotovi pokrivanje povpraševanja s ponudbo podjetja

–  opredeli najrealneši scenarij prodaje ob upoštevanju dolgoročne in kratkoročne strategije podjetja

–  komunicira s potencialnimi kupci in organizira srečanja z njimi

–  sodeluje na sejmih in drugih tržnih prireditvah

–  pripravi ustrezno ponudbo, ki jo prilagodi zahtevam kupca, in strategijo podjetja

–  upošteva prodajne, tehnične, finančne in logistične vidike ter zakonske in druge predpise

–  ugotovi prodajna in druga tveganja

–  redno dopolnjuje poslovno-informacijski sistem

–  vodi in dopolnjuje register potencialnih kupcev

–  zna sestaviti ponudbo blaga oz. storitev

–  pozna tehnično in projektno dokumentacijo

Pripravi osnutek poslovne in finančne analize:

–  pripravi načrt ugotavljanja povpraševanja in opredeli potrebne resurse ter načrt predstavi

–  oceni povpraševanje

–  ugotovi pokrivanje povpraševanja s ponudbo podjetja in predstavi ugotovitve

–  pripravi osnutek poslovne analize

–  pripravi osnutek finančne analize

–  opiše, kako bi preverjal zanesljivost informacij

–  na izbranem primeru pripravi statistični izračun

–  določi ciljne skupine in ciljne stranke ter utemelji izbor

–  opiše pomen mednarodne menjave

–  opiše ekonomske značilnosti v mednarodni menjavi

–  opiše metode in cilje spremljanja trga in konkurence

–  našteje in opiše potrebne baze podatkov za mednarodno menjavo

–  našteje in opiše pomembne komercialne/tržne dogodke in pove, zakaj so pomembni

–  opiše značilnosti tujih trgov in navede nekaj konkretnih primerov

–  opiše pravne okvire v mednarodnem poslovanju

–  opiše osnovne finančne in carinske predpise in postopke

–  opredeli mogoča tveganja in možnosti, da se jim izognemo

Pripravi scenarij prodaje:

–  pripravi osnutek načrta dela pri prodaji in opredeli prioritete

–  našteje in opiše potrebne informacije o tujih trgih

–  našteje in opiše potrebne poslovne informacije ter možne zakonske ter druge omejitve oz. obveznosti

–  opiše nekaj primerov nacionalnih/lokalnih značilnosti trga

–  za izbran primer ugotovi priložnosti in nevarnosti

–  pregleda in predstavi dolgoročno in kratkoročno strategijo podjetja

–  pripravi scenarij prodaje in ga predstavi

–  ugotovi in predstavi prodajna in druga tveganja

–  opiše elemente ponudbe

–  predstavi elemente projektne dokumentacije

–  opiše pomen registra potencialnih kupcev/naročnikov

–  pove, kaj je komercialna mreža

–  opiše pomen etičnih in kulturnih vrednot

–  opiše metode in oblike tržnega komuniciranja

–  opiše pomen promocije

Sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci v skladu s socialno-kulturnimi elementi –  pisno in ustno komunicira s kupci in z dobavitelji, prilagojeno konkretni situaciji in konkretni stranki

–  komunicira z zunanjimi in notranjimi sodelavci ter sodeluje v strokovnih timih

–  aktivno posluša in prilagaja komunikacijo situaciji in osebi ter upošteva etične in kulturne elemente

–  organizira sestanke v domačem in tujem jeziku ter sodeluje na njih

–  komunikacijo prilagaja ciljem in ciljni osebi

–  obvlada strokovno terminologijo v slovenskem in tujem jeziku

–  pozna pravila pisne, ustne in neverbalne komunikacije

–  obvlada poslovno korespondenco in komuniciranje v slovenskem in tujem jeziku

–  obvlada etiko poslovnega komuniciranja

–  razume pomen poznavanja človekove osebnosti za uspešno poslovno sporazumevanje

–  razlikuje dejavnike uspešne komunikacije in se zaveda njihovega pomena

–  obvlada veščine komuniciranja po telefonu (bonton telefonskega pogovora) in ostalih elektronskih komunikacijskih medijih

–  pozna osnove retorike

–  pozna pomen pozitivnega mišljenja in samoobvladovanja

–  zaveda se odgovornosti pri zagotavljanju točnosti informacij, ki jih posreduje strankam in sodelavcem

–  pozna metode in oblike tržnega komuniciranja in pomen promocije

–  obvlada osnove psihologije prodaje in kupoprodajni dialog

–  pozna in uporablja načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov

–  grupira in vodi informacije s kontaktnimi in z drugimi potrebnimi podatki

–  dopolnjuje bazo podatkov

–  uporablja obstoječe kontakte za povečanje mreže

–  vzdržuje in razvija prodajno mrežo

–  ukrepa ob reklamacijah in vprašanjih

–  vzdržuje kontakte s partnerji

–  opozarja na trende in razvoj pri partnerjih

–  Pripravi in predstavi projektno nalogo –  Strategija pogajanj v komercialnem poslovanju
Vodi evidence, pripravlja poročila ter arhivira listine in dokumentacijo o poslovnih partnerjih –  izpolnjuje in zbira potrebne dokumente za nakup oz. prodajo

–  usklajuje pripravo ustreznih dokumentov z notranjimi in zunanjimi sodelavci

–  dopolni dokumentacijo in jo posreduje naprej v skladu z določenim postopkom

–  preverja ustreznost komercialnih dokumentov

–  pripravlja poročila o delu in dele poročil za INTRASTAT in EXTRASTAT

–  vzdržuje baze podatkov potencialnih kupcev in dobaviteljev

–  pripravlja in vzdržuje register predpisov in standardov

–  hrani, dopolnjuje in posreduje podatke o poslovnih partnerjih in kontaktne podatke v skladu z dogovorjenimi postopki

–  vodi evidenco sklenjenih pogodb in izvedenih poprodajnih aktivnosti

–  arhivira celotno pogodbeno dokumentacijo

–  pozna sistem medsebojnega poročanja INTRASTAT in EXTRASTAT

–  pozna sistem in način poročanja Banki Slovenije v zvezi z mednarodnim poslovanjem

–  obvlada poslovno dokumentacijo

–  pozna predpise o arhiviranju poslovne in tehnične dokumentacije

–  obvlada sodobne načine elektronskega poslovanja

–  pozna načine zbiranja, obdelave in shranjevanja elektronskih podatkov

–  obvlada pisarniško in informacijsko tehnologijo ter uporabniška programska orodja

–  pozna osnove informacijskih sistemov

Opiše poprodajne aktivnosti:

–  opiše logistične postopke za realizacijo pogodbe

–  opiše administrativne postopke za realizacijo pogodbe

–  pove, kako bi izbral zunanje izvajalce, ter našteje in opiše kriterije za izbor

–  opiše načine spremljanja izvajanja pogodbe

–  na konkretnem primeru pove, kako bi izboljšal storitev

–  na konkretnem primeru naredi analizo izvedenega posla in jo predstavi

–  opiše vlogo transporta v mednarodni trgovini, našteje načine in značilnosti

–  opiše vlogo špedicije

–  našteje špedicijske storitve

–  opiše pomen transpotnih klavzul (INCOTERM)

–  našteje in opiše načine povečevanja vrednosti izdelka

–  opiše način in metode spremljanja odziva oz. pridobivanja povratnih informacij

–  opiše sistem poročanja INTRASTAT in EXTRASTAT

–  našteje in opiše sestavne dele pogodbene dokumentacije

–  opiše sistem poročanja Banki Slovenije v zvezi z mednarodnim poslovanjem

–  opiše sistem arhiviranja poslovne in tehnične dokumentacije

–  opiše reklamacijski postopek

Zagotavlja kakovost in uspešnost dela v delovnem okolju, varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi na področju mednarodnega poslovanja –  zagotavlja pravilno, strokovno in pravočasno izvajanje navodil in delovnih postopkov

–  zagotavlja poznavanje mednarodnih instrumentov zavarovanja plačil

–  spremlja novosti, najboljše prakse, procese, tehnologije, postopke in sisteme

–  upošteva kodeks poklicne etike in dobrih poslovnih običajev

–  kontrolira izvajanje zakonskih in internih predpisov

–  preverja partnerje, če dosegajo določene standarde

–  opredeli razlike in njihove vzroke ter o njih poroča nadrejenim

–  opredeli aktivnosti za izboljšanje storitev in delovnega procesa

–  zagotavlja izvajanje delovnega načrta

–  spodbuja učinkovito uporabo virov in izpolnitev načrtov

–  upošteva delovni protokol in poslovni bonton

–  kritično ocenjuje in presoja delovne postopke in jih zna racionalizirati

–  dopolnjuje indikatorje kvalitete za zagotavljanje optimalnega delovnega procesa

–  upošteva predpise in zagotavlja varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti

–  upošteva standarde kakovosti, etična in druga pravila ter zahteve

–  deluje profesionalno in pozitivno predstavlja podjetje ter zastopa interese podjetja

–  uporablja računalniško opremo in informacijska orodja

–  ravna skladno s pravili na področju informacijske varnosti

–  skrbi za diskretnost in etičnost pri stikih s strankami

–  vljudno komunicira s strankami

–  gradi in vzdržuje dobre odnose s strankami

–  vzdržuje kontaktno mrežo

–  dosega plane in normative pri ponudbi in prodaji storitev

–  upošteva pravila stroke in dobre prakse

–  skrbi za osebno urejenost in urejenost delovnega okolja

–  spremlja razvoj stroke in skrbi za lasten strokovni, delovni in osebnostni razvoj

–  pozna finančne, komercialne in druge predpise ter akte

–  obvlada načine varovanja podatkov

–  pozna zakonodajo o varovanju in zaščiti osebnih podatkov

–  pozna različna področja regulacije (norme, certificiranje, menjalniški predpisi)

–  obvlada osnove racionalizacije dela, porabe materiala in časa

–  pozna sisteme za zagotavljanje kakovosti in pomen standardov kakovosti

–  obvlada poslovni bonton in delovni protokol ter vplive poslovne morale

–  razume in obvlada poslovne procese in postopke

–  pozna vlogo in pomen organizacijske kulture in vrednot podjetja

–  pozna hierarhijo in oblike organizacij

–  pozna in upošteva pravila in norme pri posredovanju in sprejemanju informacij

–  zaveda se pomena vzdrževanja dobrih delovnih odnosov in odnosov s strankami

–  zaveda se pomena strokovnega, delovnega in osebnostnega razvoja

–  Predstavi delovni protokol in poslovni bonton

–  Predstavi indikatorje kvalitete za zagotavljanje optimalnega delovnega procesa

–  Pripravi in predstavi projektno nalogo – Priprava prodajno-nabavne pogodbe z elementi zavarovanja plačil

 IZVAJALCI

PRIJAVA

Print Friendly, PDF & Email