Kompetence:
- spremlja delovanje mednarodnih in nacionalnih institucij ter upošteva ustrezne zakone in predpise v nacionalnem in mednarodnem poslovanju
- analizira podatke o pogojih poslovnega sodelovanja v različnih državah, pri poslovnih partnerjih in konkurenci
- načrtuje, organizira in vodi delovni proces v mednarodnem poslovanju
- pripravlja in izvaja komercialne aktivnosti v mednarodnem poslovanju
- sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci v skladu s socialno-kulturnimi elementi
- vodi evidence, pripravlja poročila ter arhivira listine in dokumentacijo o poslovnih partnerjih
- zagotavlja kakovost in uspešnost dela v delovnem okolju, varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi na področju mednarodnega poslovanja
Pogoji za pristop k izpitu
Ni posebnih strokovnih pogojev za pristop k izpitu.
Kandidat prijavnici in osnovnim dokazilom priloži tudi projektno nalogo. V projektni nalogi se izdela: izvozni načrt ali uvozni načrt ali izvozno-uvozni načrt ali tržna raziskava ali prodajna ponudba ali strategija poslovnih pogajanj ali načrt financiranja določenega posla ali priprava prodajno-nabavne pogodbe z elementi zavarovanja plačil ipd.).
Navodila za izdelavo projektne naloge
POTEK IZPITA
Kandidatom se na osnovi dokazil lahko priznajo ustrezna področja oz. vsebine kataloga, lahko tudi kvalifikacija v celoti.
Kandidat prijavnici in osnovnim dokazilom priloži tudi projektno nalogo. V projektni nalogi se izdela: izvozni načrt ali uvozni načrt ali izvozno-uvozni načrt ali tržna raziskava ali prodajna ponudba ali strategija poslovnih pogajanj ali načrt financiranja določenega posla ali priprava prodajno-nabavne pogodbe z elementi zavarovanja plačil ipd.).
Če komisija na osnovi predloženih dokazil ne more potrditi vseh vsebin kataloga, kandidatu določi izpitne naloge.
Izpit poteka v dveh delih:
- pregled projektne naloge,
- predstavitev in zagovor projektne naloge.
Kandidat je uspešen, če oba dela opravi pozitivno. Če kandidat zadovoljivo opravi le en del, lahko v naslednjem roku opravlja izpit le za manjkajoči del. V tretjem ponavljanju izpit opravlja v celoti.
VELJAVNOST CERTIFIKATA
Certifikati so veljavna 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat, na podlagi potrjevanja, pridobi nov certifikat s predložitvijo dokazil o delu in usposabljanju na tem področju.
IZPITNE NALOGE
Kompetence | Znanja in spretnosti | Naloge za preverjanje |
Spremlja delovanje mednarodnih in nacionalnih institucij ter upošteva ustrezne zakone in predpise v nacionalnem in mednarodnem poslovanju | – pozna mednarodne institucije na področju mednarodne menjave in mednarodnih financ ter njihov pomen
– zbira poslovne informacije in zakonske ter druge omejitve in obveznosti |
– Opredeli položaj in vlogo mednarodnih institucij na področju mednarodne menjave in mednarodnih financ |
Analizira podatke o pogojih poslovnega sodelovanja v različnih državah, pri poslovnih partnerjih in konkurenci | – sodeluje pri ugotavljanju nacionalnih/lokalnih značilnosti trga
– ugotavlja tržni položaj poslovnih partnerjev in konkurence – ugotavlja priložnosti in nevarnosti komercialnega poslovanja |
Opiše potrebne informacije za odločanje o nakupu:
– opredeli potrebne informacije, kadre in potreben čas za pridobivanje informacij – opredeli aktivnosti zbiranja in obdelave informacij – določi in opiše kriterije za uporabo informacij – pripravi zaključke in predloge na podlagi konkretne SWOT-analize – opiše osnovne zakonitosti uvoza in izvoza – opiše osnovne zakonitosti storitev (naročanja oz. izvajanja) v mednarodnem poslovanju – na izbranem primeru izračuna donosnost, gospodarnost prodaje – opiše vlogo in pomen razvojne strategije podjetja – komentira izbran primer razvojne strategije podjetja – opiše sestavine uvozno/izvoznega načrta – opiše pristojnosti in odgovornosti posameznih funkcij v podjetju – opiše povezanost finančne in prodajne funkcije – opiše osnovne poslovne procese in postopke |
Načrtuje, organizira in vodi delovni proces v mednarodnem poslovanju | – stalno spremlja tuje trge in pridobiva informacije o njih
– organizira delo po prioritetah in pripravi načrt dela – pozna pomen mednarodne menjave in ekonomske zakonitosti na tem področju – pozna metode in cilje spremljanja trga in konkurence – obvlada tržne raziskave – pozna baze podatkov – obvlada osnovne statistične obdelave podatkov – spremlja razvoj stroke in trende – zbira razpoložljive informacije v vseh oblikah – identificira pomembne komercialne/tržne dogodke – uporablja in veča svojo komercialno mrežo – komunicira s strankami/z dobavitelji – ustvarja in vzdržuje zanesljive poslovne odnose v skladu z etičnimi in kulturnimi vrednotami – sodeluje pri rednem dopolnjevanju poslovno-informacijskega sistema (po področjih, v skladu s postopki) – posreduje informacije nadrejenim – sodeluje pri ugotavljanju priložnosti in nevarnosti – preverja zanesljivost informacij – pozna značilnosti tujih ciljnih trgov – pozna pravne sisteme in mednarodne pravne okvire – pozna finančne in carinske predpise ter postopke in mednarodno poslovno okolje – organizira in oceni stroške zbiranja in obdelave informacij – opredeli potrebne informacije, kadre in potreben čas za pridobitev informacij – pripravi splošen osnutek osnove za odločanje – iz zanesljivih virov zbira in analizira ustrezne informacije ter jih posreduje nadrejenimi – določi kriterije za uporabo informacij in pri tem upošteva strategijo podjetja – opredeli zahteve za zunanje izvajalce za izdelavo elaborata ustreznosti poslovnih partnerjev v skladu z dogovorom z nadrejenimi – spremlja izdelavo študije – sodeluje pri SWOT oz. drugi potrebni analizi – pripravi zaključke na podlagi študij in analiz – pripravi predloge in osnove za odločanje – preveri, ali je načrt dela v skladu s strategijo podjetja – pozna osnovne načine in elemente načrtovanja aktivnosti ter sestavine uvozno/izvoznega načrta – pozna osnovne zakonitosti uvoza in izvoza blaga ter storitev – pozna metode za ugotavljanje donosnosti – obvlada izvedbo tržnih analiz in pripravo poročil – obvlada osnovna pravila ter standarde organizacije dela in podjetja – pozna organizacijske strukture – pozna vlogo razvojne strategije podjetja – pozna pristojnosti in odgovornosti različnih funkcij |
– Pripravi in utemelji organizacijski model vodenja organizacijske enote povezane z mednarodnim komercialnim poslovanjem
– Pripravi in predstavi projektno nalogo – izvozni načrt ali uvozni načrt ali izvozno-uvozni načrt |
Pripravlja in izvaja komercialne aktivnosti v mednarodnem poslovanju | – zazna in izbere ciljne skupine in ciljne stranke
– določi cilje za posamezne stranke – določi, načrtuje in organizira ugotavljanje povpraševanja oz. potencialnih kupcev ter opredeli potrebna sredstva in orodja za izvedbo – oceni ugotovljena povpraševanja ter pripravi poslovno in finančno analizo – ugotovi pokrivanje povpraševanja s ponudbo podjetja – opredeli najrealneši scenarij prodaje ob upoštevanju dolgoročne in kratkoročne strategije podjetja – komunicira s potencialnimi kupci in organizira srečanja z njimi – sodeluje na sejmih in drugih tržnih prireditvah – pripravi ustrezno ponudbo, ki jo prilagodi zahtevam kupca, in strategijo podjetja – upošteva prodajne, tehnične, finančne in logistične vidike ter zakonske in druge predpise – ugotovi prodajna in druga tveganja – redno dopolnjuje poslovno-informacijski sistem – vodi in dopolnjuje register potencialnih kupcev – zna sestaviti ponudbo blaga oz. storitev – pozna tehnično in projektno dokumentacijo |
Pripravi osnutek poslovne in finančne analize:
– pripravi načrt ugotavljanja povpraševanja in opredeli potrebne resurse ter načrt predstavi – oceni povpraševanje – ugotovi pokrivanje povpraševanja s ponudbo podjetja in predstavi ugotovitve – pripravi osnutek poslovne analize – pripravi osnutek finančne analize – opiše, kako bi preverjal zanesljivost informacij – na izbranem primeru pripravi statistični izračun – določi ciljne skupine in ciljne stranke ter utemelji izbor – opiše pomen mednarodne menjave – opiše ekonomske značilnosti v mednarodni menjavi – opiše metode in cilje spremljanja trga in konkurence – našteje in opiše potrebne baze podatkov za mednarodno menjavo – našteje in opiše pomembne komercialne/tržne dogodke in pove, zakaj so pomembni – opiše značilnosti tujih trgov in navede nekaj konkretnih primerov – opiše pravne okvire v mednarodnem poslovanju – opiše osnovne finančne in carinske predpise in postopke – opredeli mogoča tveganja in možnosti, da se jim izognemo Pripravi scenarij prodaje: – pripravi osnutek načrta dela pri prodaji in opredeli prioritete – našteje in opiše potrebne informacije o tujih trgih – našteje in opiše potrebne poslovne informacije ter možne zakonske ter druge omejitve oz. obveznosti – opiše nekaj primerov nacionalnih/lokalnih značilnosti trga – za izbran primer ugotovi priložnosti in nevarnosti – pregleda in predstavi dolgoročno in kratkoročno strategijo podjetja – pripravi scenarij prodaje in ga predstavi – ugotovi in predstavi prodajna in druga tveganja – opiše elemente ponudbe – predstavi elemente projektne dokumentacije – opiše pomen registra potencialnih kupcev/naročnikov – pove, kaj je komercialna mreža – opiše pomen etičnih in kulturnih vrednot – opiše metode in oblike tržnega komuniciranja – opiše pomen promocije |
Sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci v skladu s socialno-kulturnimi elementi | – pisno in ustno komunicira s kupci in z dobavitelji, prilagojeno konkretni situaciji in konkretni stranki
– komunicira z zunanjimi in notranjimi sodelavci ter sodeluje v strokovnih timih – aktivno posluša in prilagaja komunikacijo situaciji in osebi ter upošteva etične in kulturne elemente – organizira sestanke v domačem in tujem jeziku ter sodeluje na njih – komunikacijo prilagaja ciljem in ciljni osebi – obvlada strokovno terminologijo v slovenskem in tujem jeziku – pozna pravila pisne, ustne in neverbalne komunikacije – obvlada poslovno korespondenco in komuniciranje v slovenskem in tujem jeziku – obvlada etiko poslovnega komuniciranja – razume pomen poznavanja človekove osebnosti za uspešno poslovno sporazumevanje – razlikuje dejavnike uspešne komunikacije in se zaveda njihovega pomena – obvlada veščine komuniciranja po telefonu (bonton telefonskega pogovora) in ostalih elektronskih komunikacijskih medijih – pozna osnove retorike – pozna pomen pozitivnega mišljenja in samoobvladovanja – zaveda se odgovornosti pri zagotavljanju točnosti informacij, ki jih posreduje strankam in sodelavcem – pozna metode in oblike tržnega komuniciranja in pomen promocije – obvlada osnove psihologije prodaje in kupoprodajni dialog – pozna in uporablja načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov – grupira in vodi informacije s kontaktnimi in z drugimi potrebnimi podatki – dopolnjuje bazo podatkov – uporablja obstoječe kontakte za povečanje mreže – vzdržuje in razvija prodajno mrežo – ukrepa ob reklamacijah in vprašanjih – vzdržuje kontakte s partnerji – opozarja na trende in razvoj pri partnerjih |
– Pripravi in predstavi projektno nalogo – Strategija pogajanj v komercialnem poslovanju |
Vodi evidence, pripravlja poročila ter arhivira listine in dokumentacijo o poslovnih partnerjih | – izpolnjuje in zbira potrebne dokumente za nakup oz. prodajo
– usklajuje pripravo ustreznih dokumentov z notranjimi in zunanjimi sodelavci – dopolni dokumentacijo in jo posreduje naprej v skladu z določenim postopkom – preverja ustreznost komercialnih dokumentov – pripravlja poročila o delu in dele poročil za INTRASTAT in EXTRASTAT – vzdržuje baze podatkov potencialnih kupcev in dobaviteljev – pripravlja in vzdržuje register predpisov in standardov – hrani, dopolnjuje in posreduje podatke o poslovnih partnerjih in kontaktne podatke v skladu z dogovorjenimi postopki – vodi evidenco sklenjenih pogodb in izvedenih poprodajnih aktivnosti – arhivira celotno pogodbeno dokumentacijo – pozna sistem medsebojnega poročanja INTRASTAT in EXTRASTAT – pozna sistem in način poročanja Banki Slovenije v zvezi z mednarodnim poslovanjem – obvlada poslovno dokumentacijo – pozna predpise o arhiviranju poslovne in tehnične dokumentacije – obvlada sodobne načine elektronskega poslovanja – pozna načine zbiranja, obdelave in shranjevanja elektronskih podatkov – obvlada pisarniško in informacijsko tehnologijo ter uporabniška programska orodja – pozna osnove informacijskih sistemov |
Opiše poprodajne aktivnosti:
– opiše logistične postopke za realizacijo pogodbe – opiše administrativne postopke za realizacijo pogodbe – pove, kako bi izbral zunanje izvajalce, ter našteje in opiše kriterije za izbor – opiše načine spremljanja izvajanja pogodbe – na konkretnem primeru pove, kako bi izboljšal storitev – na konkretnem primeru naredi analizo izvedenega posla in jo predstavi – opiše vlogo transporta v mednarodni trgovini, našteje načine in značilnosti – opiše vlogo špedicije – našteje špedicijske storitve – opiše pomen transpotnih klavzul (INCOTERM) – našteje in opiše načine povečevanja vrednosti izdelka – opiše način in metode spremljanja odziva oz. pridobivanja povratnih informacij – opiše sistem poročanja INTRASTAT in EXTRASTAT – našteje in opiše sestavne dele pogodbene dokumentacije – opiše sistem poročanja Banki Slovenije v zvezi z mednarodnim poslovanjem – opiše sistem arhiviranja poslovne in tehnične dokumentacije – opiše reklamacijski postopek |
Zagotavlja kakovost in uspešnost dela v delovnem okolju, varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi na področju mednarodnega poslovanja | – zagotavlja pravilno, strokovno in pravočasno izvajanje navodil in delovnih postopkov
– zagotavlja poznavanje mednarodnih instrumentov zavarovanja plačil – spremlja novosti, najboljše prakse, procese, tehnologije, postopke in sisteme – upošteva kodeks poklicne etike in dobrih poslovnih običajev – kontrolira izvajanje zakonskih in internih predpisov – preverja partnerje, če dosegajo določene standarde – opredeli razlike in njihove vzroke ter o njih poroča nadrejenim – opredeli aktivnosti za izboljšanje storitev in delovnega procesa – zagotavlja izvajanje delovnega načrta – spodbuja učinkovito uporabo virov in izpolnitev načrtov – upošteva delovni protokol in poslovni bonton – kritično ocenjuje in presoja delovne postopke in jih zna racionalizirati – dopolnjuje indikatorje kvalitete za zagotavljanje optimalnega delovnega procesa – upošteva predpise in zagotavlja varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti – upošteva standarde kakovosti, etična in druga pravila ter zahteve – deluje profesionalno in pozitivno predstavlja podjetje ter zastopa interese podjetja – uporablja računalniško opremo in informacijska orodja – ravna skladno s pravili na področju informacijske varnosti – skrbi za diskretnost in etičnost pri stikih s strankami – vljudno komunicira s strankami – gradi in vzdržuje dobre odnose s strankami – vzdržuje kontaktno mrežo – dosega plane in normative pri ponudbi in prodaji storitev – upošteva pravila stroke in dobre prakse – skrbi za osebno urejenost in urejenost delovnega okolja – spremlja razvoj stroke in skrbi za lasten strokovni, delovni in osebnostni razvoj – pozna finančne, komercialne in druge predpise ter akte – obvlada načine varovanja podatkov – pozna zakonodajo o varovanju in zaščiti osebnih podatkov – pozna različna področja regulacije (norme, certificiranje, menjalniški predpisi) – obvlada osnove racionalizacije dela, porabe materiala in časa – pozna sisteme za zagotavljanje kakovosti in pomen standardov kakovosti – obvlada poslovni bonton in delovni protokol ter vplive poslovne morale – razume in obvlada poslovne procese in postopke – pozna vlogo in pomen organizacijske kulture in vrednot podjetja – pozna hierarhijo in oblike organizacij – pozna in upošteva pravila in norme pri posredovanju in sprejemanju informacij – zaveda se pomena vzdrževanja dobrih delovnih odnosov in odnosov s strankami – zaveda se pomena strokovnega, delovnega in osebnostnega razvoja |
– Predstavi delovni protokol in poslovni bonton
– Predstavi indikatorje kvalitete za zagotavljanje optimalnega delovnega procesa – Pripravi in predstavi projektno nalogo – Priprava prodajno-nabavne pogodbe z elementi zavarovanja plačil |
IZVAJALCI