Kompetence:
- spremlja in celostno presoja razmere na trgu ter zna predvideti bodoče potrebe in pričakovanja turista
- razvija poslovno sodelovanje med različnimi subjekti/deležniki destinacije
- naredi načrt organizacije tržno-prodajne mreže
- načrtuje in izvaja trženjske aktivnosti, definirati cilje trženjskega načrta in pripravi načrt izvedbe
- izvaja destinacijski operativni management,
- analizira in spremlja uspešnost destinacije
Pogoji za pristop k certificiranju
Najmanj 4 letna srednja splošna ali srednja strokovna izobrazba.
Vsak kandidat mora izdelati projektno delo, ki predvideva realizacijo operativnega projekta povezovanja ponudnikov, distribucijskih kanalov ter uvajanja novosti v turistično ponudbo, ki vključuje predstavitev, utemeljitev in zagovor.
POTEK IZPITA
Izpit poteka kot zagovor projektnega dela, ki vključuje:
- predstavitev z vsemi potrebnimi elementi (namen, cilji, opredelitev tržne niše podkrepljene z rezultati povezovanja ponudnikov, distribucijskih kanalov ter uvajanja novosti v turistično ponudbo ter akcijski načrt uvedbe in spremljanja rezultatov.
- teoretična vprašanja in vprašanja, ki se nanašajo na projektno nalogo.
Kandidat je uspešen, če pri vsakem področju doseže vsaj 60% uspešnost.
VELJAVNOST CERTIFIKATA
Certifikati so veljavni 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat potrdilo obnovi z udeležbo na osvežitvenem usposabljanju oz. s potrdili o udeležbi na drugih izobraževanjih in usposabljanjih, relevantnih za to kvalifikacijo, ki mu sledi preverjanje na osnovi potrjevanja.
IZPITNE NALOGE
Kompetence | Znanja in spretnosti | Izpitne naloge |
Spremlja in celostno presoja razmere na trgu ter zna predvideti bodoče potrebe in pričakovanja turista | – pozna organiziranost mednarodnega in slovenskega turizma
– razume pojme tržno informacijskega sistema – zna zbirati podatke o potrebah in pričakovanjih turistov – zna primerjati ponudbo več ponudnikov – zna izdelati in pojasniti analizo prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti (SWOT analizo) |
– opiše organiziranost mednarodnega in slovenskega turizma
– našteje poslovne funkcije podjetja, pojasni njihovo povezanost in namen – predstavi svoj pogled na marketinški in prodajni oddelek – opiše katere primarne in sekundarne podatke je pomembno spremljati s strani organizacije – našteje relevantne sekundarne vire – pojasni kako do ustreznih primarnih podatkov – natančno razloži prednosti, slabosti ter priložnosti in nevarnosti ter predlaga izboljšave |
Razvija in izvaja poslovno sodelovanje med različnimi subjekti/deležniki destinacije | – načrtuje poslovno sodelovanje in koordinira delo z drugimi ponudniki, zastopniki javnega in zasebnega sektorja
– spodbuja inovativno in kreativno oblikovanje ITP-jev – nenehno prepoznava medsebojne poslovne interese in išče možnosti mreženja – povezuje posamezne ponudnike destinacije z namenom oblikovanja integralnih in tematskih turističnih storitev in partnerskih trženjskih aktivnosti – organizira tematske sestanke oziroma okrogle mize za strokovno javnost – redno obiskuje ali drugače kontaktira posamezne ponudnike destinacije in zbira njihove predloge – organizira srečanja (okrogle mize) za lokalne prebivalce – zna vzpostaviti profesionalni odnos do ponudnikov ter zastopnikov javnega in zasebnega sektorja – zna organizirati in izpeljati sestanke ali okrogle mize – zna prepoznati in povezati potencialne interese ponudnikov na destinaciji – pozna okolje v katerem deluje |
– predstavi poslovno sodelovanje med različnimi subjekti/deležniki destinacije:
– navede potencialne ponudnike, zastopnike javnega in zasebnega sektorja – razloži pomen mreženja – pojasni možne načine inovativnega in kreativnega oblikovanja ter povezovanja ITP-jev – na konkretnem primeru simulira organizacijo tematskega sestanka za strokovno javnost ali srečanja z lokalnimi prebivalci ter pojasni na kaj mora biti posebej pozoren – predstavi katere bi lahko bile najpogostejše ovire pri oblikovanju in delovanju destinacij in kako jih presegati – našteje možne kanale povezovanja s posameznimi ponudniki destinacije |
Naredi načrt organizacije tržno-prodajne mreže | – definiranje marketinških priložnosti doma in v tujini
– tržni potencial, načrt trženja – trženjske strategije – formiranje cen storitev – potrebna sredstva in finančne projekcije – predlaga inovativne možnosti trženjskih aktivnosti – pozna načine uvajanja in promocije blagovne znamke – zna pripraviti razvojno strategijo destinacije – pozna distribucijske kanale – zna oceniti ekonomski učinek posameznih trženjskih aktivnosti |
– okvirno predstavi cilje in strukturo podjetja
– predstavi sodelovanje pri razvoju in uvajanju trženjskih aktivnosti: – na konkretnem primeru pojasni pomen ustreznega predstavljanja destinacije in predstavi možne ukrepe za učinkovitejše trženje in večjo prepoznavnost – predstavi načrt organizacije tržno-prodajne mreže – navede možne načine spremljanja prepoznavnosti destinacije na domačem in na tujih trgih – navede možne načine spremljanja ekonomske uspešnosti posameznih trženjskih aktivnosti – navede možne načine spremljanja mnenja lokalnega prebivalstva o stanju, razvoju in vplivu turizma v destinaciji in pojasni pomen tega – razloži pomen spremljanja razvoj in trende na področju uvajanja sodobnih tehnologij v distribucijske kanale – pojasni pomen blagovne znamke – na konkretnem primeru razloži pomen in strukturo razvojne strategije destinacije |
Načrtuje in izvaja trženjske aktivnosti, definirati cilje trženjskega načrta in pripravi načrt trženja
|
– definiranje marketinških priložnosti doma in v tujini
– tržni potencial, načrt trženja – trženjske strategije – oblikovanje cen storitev, potrebna sredstva in finančne projekcije |
– pojasni okno priložnost
– razloži tržni potencial in ciljni trg za trženje izbranih izdelkov oziroma storitev – pojasni kako se sestavi vrednostni in količinski načrt trženja – pojasni kalkulacije cen in točko preloma – zna predvideti stroške trženja – zna opredeliti dinamiko potrebnih aktivnosti – |
Izvaja destinacijski operativni management, | – sodeluje in svetuje deležnikom pri prepoznavanju virov destinacije, njihovem vrednotenju in vključevanju v turistično ponudbo destinacije
– zagotavlja oblikovanje in razvoj kakovostnih integralnih turističnih storitev – skrbi za kvalitetno in ustrezno trženje ter nenehno išče možnosti za nove distribucijske poti – skrbi za kakovostno izvajanje turističnih storitev – predlaga in izvaja standarde kakovosti, kontroling in ukrepe za večjo sinergijsko učinkovitost – pozna standarde kakovosti v dejavnosti – pozna načine izvajanja kontrolinga – pozna ukrepe za povečevanje sinergijske učinkovitosti |
– na konkretnem primeru predstavi izvajanje destinacijskega operativnega managementa:
– prestavi na kakšen način lahko sodeluje in svetuje deležnikom pri prepoznavanju virov destinacije, njihovem vrednotenju in vključevanju v turistično ponudbo destinacije – razloži na kakšen način se oblikuje in razvija kakovostne integralne turistične produkte – predstavi načine izvajanja kontrolinga |
Analizira in spremlja uspešnost destinacije | – spremlja poslovanje in pripravlja poročila (statistike) poslovanja destinacije
– spremlja trende, raziskave trga, aktivnosti konkurence, potrebe ciljnih skupin – svetuje ponudnikom pri prepoznavanju potreb posameznih ciljnih skupin in prilagajanju turističnih storitev potrebam odjemalcev – ugotavlja prepoznavnost in uspešnost delovanja destinacije – analizira rezultate delovanja turistične destinacije – pozna metodologijo osnovne statistične priprave in obdelave podatkov – pozna metode prepoznavanja potreb posameznih ciljnih skupin – zna rezultate predstaviti in objaviti v medijih |
– na konkretnem primeru predstavi načine spremljanja in analiziranja destinacije:
– predstavi proces priprave poročila poslovanja destinacije – opiše na kakšen način spremlja trende, raziskave trga, aktivnosti konkurence, potrebe ciljnih skupin – razloži zakaj je pomembno ugotavljanje prepoznavanja in uspešnosti delovanja destinacije – na konkretnem primeru predstavi analizo delovanja turistične destinacije, – na konkretnem primeru predstavi metodologijo s pomočjo katere so bile opravljene priprave in obdelave podatkov – na konkretnem primeru interpretira rezultate (npr. za potrebe medijev) |
IZVAJALCI