Kompetence:
- pozna temeljne principe digitalnega marketinga
- pripravi in izboljša vidljivost spletne strani (optimizacija spletnih strani)
- pripravi strategijo in trženjski načrt digitalne oglaševalske akcije
- izvaja in upravlja spletne oglaševalske akcije
- izvaja in vodi učinkovito »display« oglaševalske akcije
- oblikuje, ustvarja in izvaja email marketing kampanje
- izvaja oglaševanja preko različnih družbenih omrežjih
- izvaja oglaševanje z orodjem za upravljanje odnosov s strankami (CRM, customer relationship management)
- izvaja mobilni marketing
- izvaja meritve, spremlja in optimizira spletne aktivnosti
Pogoji za pristop k izpitu
Strokovno kvalifikacijo lahko pridobijo kandidati z najmanj srednjo strokovno izobrazbo oziroma srednjo splošno izobrazbo.
Vsak kandidat mora izdelati projektno nalogo, ki vključuje predstavitev in utemeljitev oziroma zagovor marketinškega načrta z vsemi elementi.
POTEK IZPITA
- Zagovor projektne naloge, ki vključuje:
- predstavitev marketinškega načrta z vsemi potrebnimi elementi (namen, cilji, opredelitev tržne niše podkrepljene z rezultati tržne analize, plan prodaje s potrebnimi aktivnostmi, prodajno ponudbo, partnerji, načrtovani rezultati, stroški, kazalniki, terminski načrt, ter akcijski načrt prodaje)
- teoretična vprašanja in vprašanja, ki se nanašajo na projektno nalogo povezano z digitalnim marketingom.
Področje ocenjevanja | Delež v % |
Digitalni marketinški načrt | 40 |
Zagovor | 60 |
Kandidat je uspešen, če pri vsakem področju doseže vsaj 80% uspešnost.
VELJAVNOST CERTIFIKATA
Certifikati so veljavni 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat potrdilo obnovi z dokazili o izkušnjah s področja digitalnega marketinga in udeležbi na usposabljanju, ki mu sledi preverjanje na osnovi potrjevanja.
IZPITNE NALOGE
Kompetence | Znanja in spretnosti | Izpitne naloge |
pozna temeljne principe digitalnega marketinga
|
– pozna ključne koncepte digitalnega marketinga
– pozna priložnosti digitalnega marketinga – razume značilnosti digitalnega marketinga – razume posledice digitalnega marketinga – pozna tržne raziskave in »resnični« marketing |
– predstavi področja digitalnega marketinga :
o SEO optimizacija spletnih strani o spletna analitika o PPC plačilo na klik o e-mail marketing o družbena omrežja o partnerski programi o »display« marketing o mobilni marketing o video marketingom – predstavi ključne koncepte digitalnega Marketinga – opredeli priložnosti digitalnega marketinga – opredeli značilnosti digitalnega marketinga – predstavi posledice digitalnega marketinga – predstavi tržne raziskave in »resnični« marketing |
pripravi in izboljša vidljivost spletne strani (optimizacija spletnih strani) | – definira naloge za izvajanje odlične SEO strategije v vašem poslovanju
– pozna delovanje Googla in drugih iskalnikov ter njihove algoritme, ki odločajo o poziciji vaše spletne strani – optimizira spletne strani, ki jo bo pripeljala na #1 na Goolu |
– razloži naloge za izvajanje odlične SEO strategije v vašem poslovanj
– pojasni delovanje Googla in drugih iskalnikov ter njihove algoritme, ki odločajo o poziciji vaše spletne stran – razloži kje in na kakšen način začeti z optimizacijo spletne strani, ki jo bo pripeljala na #1 na Googlu |
pripravi strategijo in trženjski načrt digitalne oglaševalske akcije | – analizira razmere na trgu
– razume proces zbiranja informacij – segmentira ciljne skupine/občinstva – pozna ustrezna orodja za pripravo trženjskega načrta. – Implementira, spremlja, analizira in izboljšuje trženjski načrt
|
– predstavi strategijo in trženjski načrt digitalne oglaševalske akcije |
izvaja in upravlja spletne oglaševalske akcije | – razume ključe koncepti plačila na klik
– pozna prednosti plačila na klik – razume iskanje po ključnih besed – razume Google PPC – pozna orodja za raziskovanje in spremljanje – pozna proces spletnih oglaševalskih akcij – zna pisati oglase – pozna pristajalne strani – pozna targetiranje ciljnih skupin – upravljanja s proračuni – pozna časovno razporeditev oglaševalskih akcij – pozna display« omrežja – razume vlogo oglasnega centra – upravlja kampanje – razume konverzije – meri konverzij: CPA, CTR – pripravlja ponudbe ali »bidding« z Adwordsi – zna izdelati in pojasniti analizo prednosti, slabosti,) |
– predstavi ključne koncepte plačila na klik.
– predstavi prednosti plačila na klik. – predstavi Iskanje na ključnih besedah. – pojasni Google PPC – predstavi Orodja za raziskovanje in spremljanje – opiše proces spletnih oglaševalskih akcij – pripravi oglas – opiše vlogo pristajalne strani – opiše kako targetirati ciljne skupine – predstavi upravljanje s proračuni – pripravi časovna razporeditev oglaševalskih akcij – predstavi »Display« omrežja – pojasni vlogo oglasnega centra – predstavi načrt upravljanje kampanj – predstavi merjenje konverzij: CPA, CTR – predstavi ponudbo ali »bidding« z Adwordsi |
izvaja in vodi učinkovito »display« oglaševalske akcije | – pozna ključni koncept »display« oglaševanja
– pozna prednosti in izzivi »display« oglaševanja – razume kaj pomeni učinkoviti oglasi – pozna oblike in lastnosti oglasov – zna načrtovati akcij – pozna kaj pomeni kreativni oglasi – razume ciljanje in spremljanje akcij – zna optimizirati akcij – upravlja s proračunom – Razume kako oblikovati in implementirati učinkoviti »display« oglas. – pozna različne pojavne oblike oglasov in – zna izbrati najprimernejšega za vašo ciljno skupino. – opredeli jasne cilje kampanje ter parametre za merjenje in optimizacijo vaše kampanje – zna raziskali in analiziratii liste založnikov in jih na osnovi pridobljenega znanja znali pravilno razporediti. – zna uporabljati cenovne modele kot so CPM , CPC , CPL in CPA |
– našteje ključne koncept e»display« oglaševanja
– predstavi prednosti in izzivi »display« oglaševanja – pojasni razlike med učinkovitimi in neučinkovitimi oglasi – razume oblike in lastnosti oglasov – predstavi načrt akcij – predstavi elemente ki so pomembni za pripravo kreativnega oglasa – predstavi kriterije za definiranje ciljanje in spremljanje akcij – razume elemente za optimizacijo akcij – predstavi kako upravljati s proračunom – pojasni cilje kampanje ter parametre za merjenje in optimizacijo vaše kampanje – pojasni razloge za pripravo raziskave in analize list založnikov – predstavi uporabo posameznih cenovnih modelov kot so CPM , CPC , CPL in CPA. |
oblikuje, ustvarja in izvaja email marketing kampanje | – zna pripraviti email predlogo z uporabo HTML in CSS za marketing kampanje | – pripravi in predstavi email predlogo z uporabo HTML in CSS za marketing kampanje
|
izvaja oglaševanje z orodjem za upravljanje odnosov s strankami (CRM, customer relationship
management) |
– pozna orodja za upravljanje odnosov s strankami (CRM, customer relationship management)
– prepozna katera orodja za upravljanje odnosov s strankami so primerna za vaše poslovne namene in cilje – pozna funkcije sistema za upravljanje odnosov s strankami, ki so povezane z identifikacijo tržnih priložnosti, – izvaja masovna oglaševanja, – sledi masovnemu oglaševanju, – izvaja marketinške akcije od planiranja do zaključne analize |
– pripravi oceno katera katera orodja za upravljanje odnosov s strankami so primerna za vaše poslovne namene in cilje.
– naštejte in opiše funkcije sistema za upravljanje odnosov s strankami, ki so povezane z identifikacijo tržnih priložnosti, izvajanjem masovnega oglaševanja, sledenju masovnemu oglaševanju, izvedbo marketinške akcije od planiranja do zaključne analize |
izvaja oglaševanja preko različnih družbenih omrežjih | – pozna trende na družbenih omrežjih izkoristiti za povezavo s strankami, ki so vedno »online«
– prepozna katera družbena omrežja so primerna za vaše poslovne namene in cilje – zna pripraviti učinkovito akcijo na družbenih omrežjih – zna meriti učinkovitost družbenih medijskih kampanj s pomočjo analitike – zna oceniti informacije o porabi in jih primerjati z vašim proračunom – zaveda se pravil in zakonskih predpisov na področju varovanja osebnih podatkov in zasebnosti |
– predstavi trende na družbenih omrežjih izkoristiti za povezavo s strankami, ki so vedno »online«
– pripravi oceno katera družbena omrežja so primerna za vaše poslovne namene in cilje – predstavi učinkovito akcijo na družbenih omrežjih – predstavi načine merjenja učinkovitosti družbenih medijskih kampanj s pomočjo analitike – pojasni pravila in zakonske predpise na področju varovanja osebnih podatkov in zasebnosti |
izvaja mobilni marketing | – vodi učinkovite SMS akcije in raziskovanja tehnologij, kot so NFC, mobilne strani, aplikacije in Bluetooth
– oceni primernost akcije in sporočil za posamezno ciljno skupino – pozna pomen testiranja, meritev in analize ter jih tudi uporablja pri merjenju uspešnosti tržnih akcij – uporablja proces 6 korakov za oblikovanje in razvoj učinkovitih mobilnih aplikacij – zna mobilne akcije vključiti v družbena omrežja – upošteva pravila varstva podatkov in zasebnosti |
– predstavi SMS akcije in raziskovanja tehnologij, kot so NFC, mobilne strani, aplikacije in Bluetooth
– predstavi oceno primernost akcije in sporočil za posamezno ciljno skupino – pojasni rezultate testiranja, meritev in analize ter jih tudi uporablja pri merjenju uspešnosti tržnih akcij – predstavi proces 6 korakov za oblikovanje in razvoj učinkovitih mobilnih aplikacij – predstavi kako mobilne akcije vključiti v družbena omrežja – razloži pravila varstva podatkov in zasebnosti – |
izvaja meritve, spremlja in optimizira spletne aktivnosti
|
– pozna pomen uveljavitve načrtnega spremljanje analitike v vašem podjetju
– zna nastaviti račune, profile in pridobilt dovoljenja za sledenje prometa preko vaše spletne strani – pozna kako uskladiti KPI z vašimi cilji in s pomočjo Google Analytics – razvije podroben profil vašega ciljnega občinstva na osnovi lokacije, demografije, tehnologije naprav, interesov itd. – pozna tehnične zmogljivosti in hitrosti prenosov spletni strani – pozna kako meriti raven angažiranosti uporabnikov in konverzije na osnovi sledenja aktivnostim, kot so prenosi, video ogledi, nakupi, registracije, itd. – pozna možnosti, ki jih ponuja orodje Google Analytics |
– predstavi pomen uveljavitve načrtnega spremljanje analitike v vašem podjetju
– pojasni kako nastaviti račune, profile in pridobilt dovoljenja za sledenje prometa preko vaše spletne strani – predstavi rešitve kako uskladiti KPI z vašimi cilji in s pomočjo Google Analytics – predstavi kak razviti podroben profil vašega ciljnega občinstva na osnovi lokacije, demografije, tehnologije naprav, interesov itd. – predstavi tehnične zmogljivosti in hitrosti prenosov spletni strani – predstavi kako meriti raven angažiranosti uporabnikov in konverzije na osnovi sledenja aktivnostim, kot so prenosi, video ogledi, nakupi, registracije, itd. – predstavi možnosti, ki jih ponuja orodje Google Analytics |
IZVAJALCI