Kompetence
- Razume institucionalni okvir evropske unije, evropskih politik, nacionalno politiko in strategije teritorialnega/regionalnega sodelovanja.
- Spremlja primerne razpise glede na poslovni interes.
- Načrtuje projektno idejo oz. logični okvir projekta.
- Pripravi vsebinsko oz. administrativno in finančno prijavo projekta.
- Vzpostavi projektni tim ter vodi in koordinira projekt
- Koordinira pripravo vmesnih poročil in končnega poročila.
- Načrtuje uporabo oz. koriščenje rezultatov projekta.
Pogoji za pristop k certificiranju
Ni posebnih strokovnih pogojev za pristop k izpitu.
Vsak kandidat mora izdelati projektno nalogo, ki vključuje predstavitev prijave, izvedbe in poročil o realizaciji projekta ali idejni osnutek projekta.
Vsebina projektne naloge_Obrazec
Idejni osnutek projekta_Obrazec
POTEK IZPITA
Zagovor projektne naloge, ki vključuje:
- predstavitev projektne naloge z vsemi potrebnimi elementi (namen, cilji, povezanost z evropskimi usmeritvami in politikami, aktivnosti, rezultati, kazalniki, partnerji, proračun, gantogram, organigram, prijava, zaključno poročilo, evalvacija) ali predstavitev projektne ideje z vsemi potrebnimi elementi (logični okvir projekta: namen, cilji, povezanost z evropskimi usmeritvami in politikami, aktivnosti, rezultati, profili možnih partnerjev, okvirni proračun, gantogram, organigram)
- teoretična vprašanja in vprašanja, ki se nanašajo na projektno nalogo.
Komisija bo na izpitu upoštevala merila:
- teoretična znanja o projektnem managementu
- poznavanje evropskih programov in osnovnih principov vodenja evropskih projektov
- sistematičnost odgovorov
VELJAVNOST CERTIFIKATA
Certifikati so veljavni 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat potrdilo obnovi z udeležbo na osvežitvenem usposabljanju ali s predložitvijo dokazil o vodenju ali koordiniranju evropskih projektov.
IZPITNE NALOGE
Kompetence | Znanja in spretnosti | Izpitne naloge |
Razume institucionalni okvir evropske unije, evropskih politik, nacionalno politiko in strategije teritorialnega/regionalnega sodelovanja | – razume institucionalno strukturo EU
– razume evropske politike – razume cilje in strukturo kohezijske politike – razume cilje in strukturo kmetijske in ribiške politike – razume operativne programe – razume cilje in strukture teritorialne /regionalne politike |
– okvirno predstavi cilje in strukturo kohezijske politike
– našteje evropske sklade in njihov namen – našteje in opiše teritorialne /regionalne operativne programe in njihove prioritete – predstavi svojo teritorialno /regionalno politiko
|
Spremlja in zazna primerne razpise glede na poslovni interes | – pozna centralizirane in decentralizirane vire sredstev teritorialnega/regionalnega sodelovanja in njihove prioritete
– pozna spletne strani,, na katerih se nahajajo razpisi, ki so povezani z njihovim delokrogom in poslovnim interesom na teritorialni /regionalni ravni – pozna instrumente in možnosti pridobivanja sredstev iz centraliziranih in decentraliziranih virov |
– opiše kateri programi so pomembni za njihovo organizacijo in zakaj
– opiše za razpise pristojne agencije in inštitucije v EU in posamezni državi – opiše za razpise pristojne agencije in inštitucije na teritorialni /regionalni ravni – poišče spletno stran z razpisi, ki so v interesu matične organizacije kandidata |
Načrtuje projektno idejo oz. logični okvir projekta
|
– opredeli ozadje projekta
– opredli razloge za projekt in probleme – opredeli trenutno stanje na področju projektne ideje – opredli namen projekta – opredeli povezanost s politikami – definira ciljno skupino in deležnike – opredeli splošne in specifične cilje projekta – opredeli projektne aktivnosti in rezultate – pripravi terminski načrt (gantogram) – pripravi proračun projekta – opredli mejnike (milestones) projekta – opredli kazalnike za preverjanje uspešnosti – opredeli potencialne rizike, verjetnost za realizacijo in nakaže možne rešitve – opredeli tipe partnerjev, ki jih potrebuje za izvedbo aktivnosti |
– definira cilje in rezultate projekta in jih utemelji glede na problem in koristi
– opredli in opiše potrebne aktivnosti v relaciji do projektnih ciljev – predlaga strukturo partnerjev – predstavi terminski načrt in ga utemelji – izdela gantogram za določene aktivnosti – predstavi mejnike projekta – opiše možne rizike, verjetnost za realizacijo in predlaga način reševanja – predstavi kazalnike – opiše potrebne kadrovske in druge vire projekta – predstavi organizacijsko strukturo projekta in jo utemelji |
Pripravi vsebinsko oz. administrativno in finančno prijavo projekta | – pozna baze partnerjev
– sestavi ekipo in partnersko mrežo za realizacijo ciljev – izdela načrt izvedbe projekta – načrtuje roke in obremenitev lastne ekipe in partnerjev, po potrebi načrtuje zunanje sodelavce oz. storitve – opredeli način komuniciranja projektnega tima – uskladi projektno organizacijsko strukturo in odnose projektnega tima (v lastni ekipi, z ostalimi timi) – izdela matriko pooblastil in odgovornosti partnerjev – prepozna organizacijska in strokovna tveganja projekta in planira ukrepe za odpravo ali znižanje tveganj – pozna razpisno dokumentacijo in podrobna navodila za pripravo prijave – pozna osnovne in izločitvene razpisne kriterije in pogoje za kandidiranje na razpisu – razume evalvacijske kriterije iz razpisne dokumentacije – pozna in upošteva roke za predprijavo (po potrebi), prijavo in ostale pomembne roke v okviru razpisa – pripravi terminski načrt priprave prijave – pridobi potrebne dodatne informacije, zahteve in omejitve za prijavo in realizacijo projekta – poišče sorodne pretekle projekte – uskladi namen in cilje projekta glede na razpis in poslovni interes – pozna povezanost nacionalnih in evropskih politik – projekt utemelji glede na širšo in ožjo ciljno in interesno skupino – pozna upravičene stroške projekta in kategorije stroškov v tem okviru oz. pridobi potrebne informacije o višini stroškov – oceni stroške vseh virov za izvedbo projekta glede na načrtovano časovno obremenitev – s projektnim timom izdela in uskladi skupen finančni načrt projekta in finančni načrt vsakega partnerja – pripravi prijavo in zbere potrebne priloge – preveri vsebinsko in administrativno ustreznost prijave – odda prijavo – spremlja stanje oz. faze ocenjevanja prijav |
– opiše in utemelji sestavo konzorcija
– predstavi aktivnosti za dosego ciljev in gantogram – praktično prikaže izdelavo posameznega dela prijavnice – predstavi matriko pooblastil in odgovornosti partnerjev – utemelji projekt v povezavi z nacionalnimi in evropskimi strategijami ter zakonodajo – utemelji projekt v povezavi s ciljno in z interesno skupino – predstavi in utemelji finančni načrt projekta in posameznega partnerja – predstavi in utemelji posamezne kategorije stroškov – predstavi upravičene stroške – praktično prikaže izračun posameznih vrst stroškov – predstavi evalvacijske kriterije iz razpisa – pripravi del prijave in upošteva podvprašanja ter omejitve posameznih delov prijavnice – našteje potrebne priloge |
Vzpostavi projektni tim ter vodi in koordinira projekt
|
– pozna osnovne značilnosti projekta
– pozna projektni cikel – pozna strukturo evropskega projekta – obvlada upravljanje in nadzor vsebine in obsega – obvlada upravljanje s časom – obvlada upravljanje stroškov – obvlada upravljanje kakovosti – obvlada upravljanje človeških virov – obvlada upravljanje in nadzor nad tveganji – vodi člane projektnega tima in izvaja aktivno komunikacjo – načrtuje in vodi začetno konferenco projekta – lansira izvajanje aktivnosti v skladu s projektnim načrtom – delegira naloge članom tima v skladu z načrtom – koordinira aktivnosti zunanjih izvajalcev in zagotavlja ustrezno sodelovanje s člani tima – izvaja interno evalvacijo projekta in povratno ukrepa – glede na kazalnike cilje in mejnike spremlja izvajanje aktivnosti in opozarja vodje aktivnosti na roke in načrtovane rezultate – spremlja realizacijo terminskega in finančnega načrta in opozarja na odstopanja – identificira vzroke za odstopanja ter predlaga in usklajuje rešitve za odpravo neskladij – zagotavlja zahtevano kakovost rezultatov aktivnosti – skupaj s člani tima objektivno ugotavlja dosežke projekta in tisto, česar pri projektu niso dosegli – skliče in vodi redne sestanke in po potrebi izredne sestanke za reševanje strokovnih ali organizacijskih problemov – zagotavlja prenos informacij ter vzdržuje sistem informacij o projektu – pozna programska orodja za potrebe projektnega vodenja – organizira predajo oz. vpogled v rezultate projekta – organizira in vodi zaključno konferenco projekta – pozna metode timskega dela in obvladuje konflikte – rešuje konflikte med člani projektnega tima – po potrebi opravlja razgovore s člani tima in ocenjuje uspešnost izvajanja aktivnosti – obvlada integracijsko vodenje (stroški, termini, aktivnosti, cilji, mejniki, poročanje, kakovost, človeški viri,…) – pozna metode spremljanja projekta – pozna metode timskega dela – obvladuje komuniciranje – pozna metode nematerialnega motiviranja |
– našteje značilnosti projekta
– opiše projektni cikel – opiše strukturo in značilnosti evropskega projekta – predstavi načine upravljanja in nadzora vsebine in obsega – predstavi osnovne principe upravljanja s časom – opiše osnovne principe upravljanja stroškov v evropskih projektih – predstavi možnosti in načine komunikacije – opiše možnosti upravljanja in nadzora nad tveganji – predstavi izvajanje aktivnosti ter doseganje mejnikov, rezultatov in kazalnikov – predstavi morebitna odstopanja od zastavljenih načrtov in način usklajevanja – predstavi posamezne aktivnosti in izvajanje – predstavi in utemelji načrt in izvedbo interne evalvacije projekta in kakovosti rezultatov – predstavi načrt in potek diseminacije projekta – prikaže uporabo programskega orodja – predstavi komunikacijski načrt – predstavi rezultate projekta in morebitna odstopanja od prijave – predstavi realizacijo glede na različne vidike projekta (finančno, časovno, fazno, cilji, rezultati, mejniki…) |
Koordinira pripravo vmesnih poročil in končnega poročila | – pozna principe administrativnega in finančnega vodenja in poročanja
– poroča o izvedbi projektnih aktivnosti, problemih in doseganju rokov, o dejanskih stroških, o ukrepih ob odstopanjih rokov in stroškov ter o tveganjih projekta (na kontrolnem sestanku) – koordinira pripravo vmesnih poročil in poskrbi za oddajo – usposobljen je za redefiniranje projekta – pozna postopek zamenjave projektnega partnerja – v primeru nedoseganja rezultatov in/ali rokov usklajuje prilagoditve z naročnikom projekta – redno komunicira z naročnikom projekta – koordinira pripravo zaključnega poročila o izvedbi projekta in ga posreduje naročniku – obvlada informacijski sistem oz. orodja za pripravo poročila – pozna pomen evalvacije in revizije |
– predstavi vmesno poročilo
– predstavi zaključno poročilo – predstavi evalvacijske zaključke in uporabo le-teh – predstavi odstopanja od projektne prijave in utemelji potrebo po spremembi (ciljev, partnerjev, terminskega načrta…) |
Načrtuje uporabo oz. koriščenje rezultatov projekta | – pozna pravice nad uporabo rezultatov projekta
– oceni priložnosti za koriščenje rezultatov – predlaga načrt koriščenja konkretnega rezultata – okvirno izračuna ekonomiko koriščenja rezultata – predlaga nove nadaljevane projekte |
– predstavi načrt koriščenja rezultatov po zaključku projekta in (če je) realizacijo načrta
– opiše pogoje za koriščenje rezultatov projekta – predstavi predloge uporabe rezultatov, izdelkov, opreme – predstavi predlog/e novega/novih projektov in potencialnega konzorcija ter predlog utemelji |
IZVAJALCI