Kompetence:
- Organizira delovni proces v pisarni.
- Izvaja osnovna računovodska in finančna dela.
- Spremlja in vodi oskrbovalne verige.
- Spremlja in upošteva zakone in predpise, ki urejajo kadrovsko področje.
- Sooblikuje politiko zaposlovanja, razvoja kadrov, sistema kompetenc in nagrajevanja v organizaciji.
- Sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci.
- Varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi.
- Sodeluje pri uvajanju promocije zdravja, spremlja in spodbuja vodstvo in zaposlene v skupni skrbi za varno in zdravo delo.
Pogoji za pristop k certificiranju
Najmanj 4 letna srednja splošna izobrazba ali srednja strokovna izobrazba.
POTEK IZPITA
Kandidat/ka opravlja pisno preverjanje, ki obsega teoretične in praktične naloge z zagovorom.
Kandidat je uspešen, če doseže vsaj 60% uspeh.
VELJAVNOST CERTIFIKATA
Certifikati so veljavni 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat potrdilo obnovi z dokazili, da profesionalno deluje na področju pisarniškega poslovanja ter z udeležbo na usposabljanjih s področja pisarniškega poslovanja, kadrovskega poslovanja, računovodsko-finančnega poslovanja in pogodbenega poslovanja (vsaj 20 ur v zadnjih petih letih).
IZPITNE NALOGE
Kompetence | Znanja in spretnosti | Naloge za preverjanje |
organizira delovni proces v pisarni
|
– pozna funkcije podjetja ter organizacijsko strukturo
– pozna svojo vlogo in jo zna umestiti v organizacijo – sodeluje pri načrtovanju in organiziranju delovnega procesa v organizaciji – sodeluje pri vzpostavitvi sistema notranjih kontrol za dosego učinkovitosti poslovanja – koordinira delo zaposlenih na svojem področju – sodeluje pri uvajanju različnih sistemov poslovanja v organizaciji – razvija smisel za delovno odgovornost in ekonomičnost – zbira in samostojno interpretira pomembne poslovne informacije – pozna organizacijo dela v pisarni – pozna poslovno dokumentacijo ter temeljne in pomožne poslovne knjige – pozna osnove poslovne komunikacije – pozna osnove psihologije dela |
– predstavi organizacijsko strukturo podjetja, se pozicionira kot vodja pisarne ter predstavi načrt dela glavne pisarne
– predstavi kriterije uspešnosti poslovanja, – definira cilje ter kriterije za dosego ciljev – predstavi vzpostavitev sistema notranjih kontrol za spremljanje doseganja zastavljenih ciljev |
izvaja osnovna računovodska in finančna dela | – pozna temeljne kategorije (prihodki, odhodki, terjatve, dolgovi, denarni tok, likvidnost ipd.)
– razume pomembne informacije iz računovodskih poročilih (bilanca stanja, izkaz poslovnega izida) – pozna zakonske podlage in standarde računovodstva in finančnega poslovanja – spremlja, kontrolira in informira o uspešnosti poslovanja – pripravlja mesečna poročila – pozna plačilne instrumente ( avansi, kompenzacije, garancije, akreditivi, asignacije, cesije …) |
– Pripravi analizo podjetja
· analiza sredstev · analiza obveznosti do virov sredstev · analiza izkaza uspeha · analiza s kazalniki
· predstavi uporabo posameznih plačilnih instrumentov in zavarovanja plačil |
spremlja in vodi oskrbovalne verige | – pozna pomen oskrbovalnih verig
– pozna področja sprejemanja odločitev v okviru oskrbovalnih verig – sodeluje pri oblikovanju partnerskih odnosov v oskrbovalnih verigah – pripravlja podatke za sklepanje pogodb – vodi pogajanja ob sklepanju novih pogodb in sestanke – pozna ustrezne zakonske podlage o obligacijskih razmerjih – pozna bistvene sestavine pogodbe – obvlada elemente zagotavljanja kakovosti delovnih procesov – pozna temeljne kategorije kakovosti in optimalna razmerja (stroški, profitabilnost, prag rentabilnosti ipd.) |
– Izdela načrt oskrbovalne verige,
– definira kritična področja sprejemanja odločitev, tokove v oskrbovalni verigi ter oskrbovalno verigo optimizira – opiše elemente pogodbe z naročnikom storitve – opiše predpise Obligacijskega zakonika, ki jih mora upoštevati pri sklepanju pogodb – opiše in predstavi način zagotavljanja kakovosti delovnega procesa in rezultatov ter ga kritično oceni – predstavi pomen in primere standardov kakovosti ter jih kritično oceni
|
spremlja in upošteva ustrezne zakone in predpise, ki urejajo kadrovsko področje | – pozna zakonodajo ter predpise s področja: delovnega prava, socialnega, zdravstvenega in invalidsko pokojninskega zavarovanja, vrednotenja in nagrajevanja dela, štipendiranja, socialno varstvenih ukrepov, varstva pri delu ter kolektivne pogodbe in predpise s področja kakovosti.
– pozna in oblikuje evidence na področju dela – pozna načine varovanja podatkov – pozna predpise o varovanju in zaščiti osebnih podatkov ter varovanju informacij – pozna postopek zaposlovanja – pozna sestavine pogodbe ter pozna pravice in obveznosti iz delovnega razmerja, tako delodajalca kot delavca – pozna najpogostejše kršitve na področju delovnih razmerij – pozna vse oblike ter razloge prenehanja pogodbe o zaposlitvi – pozna postopke prenehanja pogodbe o zaposlitvi, odpovedne roke in odpravnine |
– pripravi koncept in osnutek internih pravilnikov (obveznih in priporočljivih)
– našteje in opiše metode kontrole izvajanja zakonskih in notranjih predpisov ter ukrepe v primeru kršitev – pripravi osnutek obveznih evidenc na področju dela in socialne varnosti – pripravi koncept varovanja osebnih podatkov – predstavi postopek zaposlovanja – pripravi in predstavi osnovno strukturo pogodbe o zaposlitvi, podjemne pogodbe, pogodbe o avtorskem delu … – našteje sestavine pogodbe o zaposlitvi – našteje najpogostejše kršitve iz delovnega razmerja – našteje oblike in razloge prenehanja pogodbe o zaposlitvi – opiše različne postopke pri odpovedi pogodbe o zaposlitvi – opiše odpovedne roke in opiše v katerih primerih pripada delavcu odpravnina
|
sooblikuje politiko zaposlovanja, razvoja kadrov, sistema kompetenc in nagrajevanja v organizaciji | – pozna modele planiranja zaposlovanja
– pozna postopek zaposlovanja – spremlja razvoj in sodeluje pri inovativnih kadrovskih rešitvah – prepozna tveganja, povezana s kadri |
– pripravi in predstavi načrt kadrovskih potreb v organizaciji
– pripravi in predstavi načrt zaposlovanja – oblikuje predloge planov kadrovskih potreb v skladu s trendi v organizaciji in na trgu – opiše in predstavi sistem kompetenc z vidika uporabne vrednosti za organizacijo – poroča poslovodstvu o tveganjih v zvezi s kadri in predlaga preventivne in kurativne ukrepe – predstavi sistem nagrajevanja v organizaciji |
sporazumeva se s poslovnimi partnerji in sodelavci | – komunicira s sodelavci, poslovnimi partnerji doma in v tujini
– komunicira s splošno javnostjo in strokovnimi javnostmi – soustvarja ustrezen prvi vtis o organizaciji pri sprejemanju poslovnih partnerjev in ob drugih stikih – informira sodelavce in poslovne partnerje oz. stranke – pozna pravila pisne, ustne in neverbalne komunikacije – obvlada etiko poslovnega komuniciranja – razume pomen poznavanja človekove osebnosti za uspešno poslovno sporazumevanje ter dobro pozna svoje osebnostne lastnosti – razlikuje dejavnike uspešne komunikacije in se zaveda njihovega pomena – pozna pomen pozitivnega mišljenja in samoobvladovanja ter ključne dimenzije čustvene inteligentnosti – obvlada veščine komuniciranja po telefonu (bonton telefonskega pogovora) in po ostalih elektronskih komunikacijskih medijih – pozna osnove retorike – zaveda se odgovornosti pri zagotavljanju točnosti informacij, ki jih posreduje strankam in sodelavcem – pozna in uporablja načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov |
– pripravi in predstavi načrt komuniciranja s sodelavci, poslovnimi partnerji doma in v tujini
– predstavi načine obvladovanja konfliktov in reševanja sporov – predstavi dejavnike uspešne komunikacije predstavi uspešne načine informiranja sodelavcev, poslovnih partnerjev oz. strank in javnosti
|
varuje poslovne skrivnosti in deluje v skladu s kodeksi | – upošteva predpise in zagotavlja varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
– upošteva standarde kakovosti, etična in druga pravila – deluje profesionalno in pozitivno predstavlja podjetje ter zastopa interese podjetja – uporablja računalniško opremo in informacijska orodja in ravna skladno s pravili na področju informacijske varnosti – skrbi za diskretnost in etičnost pri stikih s strankami |
– predstavi predpise za zagotavljanje varovanja osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
– predstavi minimalne standarde kakovosti, etična in druga pravila
|
sodeluje pri uvajanju promocije zdravja, spremlja in spodbuja vodstvo in zaposlene v skupni skrbi za varno in zdravo delo | – pozna predpise s področja varnosti in zdravja pri delu
– pozna promocijo zdravja in rešitve za zmanjševanje bolniških odsotnosti ter zadovoljstvo zaposlenih |
– predstavi in opiše predpise s področja varnosti in zdravja pri delu
– predstavi in predlaga rešitve za zmanjšanje bolniških odsotnosti ter promocije zdravja na delovnem mestu |
IZVAJALCI