Kompetence
- Določi projektne cilje.
- Izdela načrt izvedbe projekta.
- Organizira in spremlja izvedbo projektnih aktivnosti.
- Vodi projektni tim.
- Zaključi projekt.
Pogoji za pristop k certificiranju
Ni posebnih strokovnih pogojev za pristop k izpitu.
Vsak kandidat mora izdelati projektno nalogo, ki vključuje predstavitev prijave, izvedbe in poročil o realizaciji projekta ali idejni osnutek projekta.
POTEK IZPITA
Zagovor projektne naloge, ki vključuje:
- predstavitev projektne naloge z vsemi potrebnimi elementi (namen, cilji, aktivnosti, rezultati, kazalniki, partnerji, proračun, gantogram, organigram, zaključno poročilo, evalvacija)
- teoretična vprašanja in vprašanja, ki se nanašajo na projektno nalogo.
Komisija bo na izpitu upoštevala merila:
- teoretična znanja o projektnem managementu
- sistematičnost odgovorov
VELJAVNOST CERTIFIKATA
Certifikati so veljavni 5 let od izdaje. Po preteku tega časa kandidat potrdilo obnovi z udeležbo na osvežitvenem usposabljanju ali s predložitvijo dokazil o vodenju ali koordiniranju projektov.
IZPITNE NALOGE
Kompetence | Znanja in spretnosti | Izpitne naloge |
Določi projektne cilje | · opredeli in uskladi projektne cilje in namen projekta
· pridobi potrebne dodatne informacije, potrebne za opredelitev tehnologije izvedbe in objektnega cilja (študije, standardi, predpisi, patenti ipd.) · pripravi opis projektnih ciljev |
· Definira cilje v okviru zagonskega elaborata in jih utemelji z vidika:
o namena in objekta projekta o strategije o teorije projektnega managementa |
Izdela načrt izvedbe projekta | · določi tehnologijo doseganja cilja / ciljev
· zdela strategijo in taktiko izvedbe projekta (kadri, financiranje ipd.) · opredeli vmesne cilje in potrebne aktivnosti za dosego postavljenega cilja · določi vire projektne vire · oceni stroške vseh virov za izvedbo projekta · oceni trajanje aktivnosti (z linijskim menedžerjem in člani tima) · načrtuje roke in obremenitve virov · določi potrebne zunanje izvajalce in vrednoti ponudbe zunanjih izvajalcev · uporablja ustrezno programsko orodje za projektno vodenje · opredeli tveganja in določi ukrepe za odpravo ali znižanje tveganj · oceni koristi projekta in predvidi ekonomiko projekta · določi način sodelovanja in komuniciranja znotraj projektnega tima |
· Predstavi projektni načrt v okviru zagonskega elaborata in ga utemelji z vidika:
o organizacijske strukture projekta o tehnologije dela o strategije in taktike dela o kazalnikov uspešnosti o mejnikov projekta o časovnega načrtovanja projekta o finančnega načrtovanja projekta o načrtovanja virov projekta o ekonomike projekta o menedžmenta tveganj projekta o komunikacijskega načrtovanja |
Organizira in spremlja izvedbo projektnih aktivnosti | · lansira izvajanje aktivnosti v skladu s projektnim načrtom
· delegira naloge članom tima · koordinira aktivnosti zunanjih izvajalcev ter zagotavlja ustrezno sodelovanje s člani tima · skliče in vodi redne in izredne sestanke za reševanje strokovnih ali organizacijskih problemov · vodi projektno dokumentacijo · koordinira izdelavo vmesnih/faznih poročil |
· Predstavi vmesna oz. fazna poročila in jih utemelji z vidika
o doseganja časovnega načrta o doseganja finančnega načrta o uporabe načrtovanih virov o doseganja ciljev o rezultatov projekta o uporabe programskega orodja za projektno vodenje o menedžmenta tveganj o spremljanja in zagotavljanja kakovosti o uvajanja in izvajanja sprememb |
Vodi projektni tim | · vodi člane projektnega tima
· spodbuja timsko izvajanje projektnih aktivnosti · opredeli kriterije učinkovitosti in uspešnosti sodelavcev · motivira sodelavce z ustreznim vodenjem, komuniciranjem, delegiranjem in strokovno pomočjo · rešuje konflikte med člani projektnega tima · vodi razgovore s člani tima in ocenjuje uspešnost izvajanja aktivnosti · skrbi za komuniciranje in prenos informacij |
· Predstavi izvedbeni del projekta z vidika
o delegiranja nalog in odgovornosti o vodenja, komuniciranja, motiviranja o timskega dela in obvladovanja konfliktov o spremljanja in nadziranja izvajanja projektnih nalog o uvajanja in izvajanja sprememb |
Zaključi projekt | · organizira predajo izdelkov oz. dosežkov projekta
· predlaga upravljanje z izdelki · pripravi zaključno vsebinsko poročilo · pripravi zaključno finančno poročilo in izračuna ekonomiko projekta · ugotovi odstopanja od projektnega načrta, vzroke in rešitve (ciljev, partnerjev, terminskega, finančnega načrta…) · izdela zaključno evalvacijo in priporočila |
· Predstavi zaključno poročilo in evalvacijo projekta z vidika
o vsebinske realizacije o finančne realizacije o ekonomike projekta o doseženih ciljev o odstopanj od načrta in ciljev o upravljanja z izdelki o priporočil za delo na sorodnih projektih
|
IZVAJALCI